‌در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان: بُردهای پرسپولیس اقتصادی و استرس‌زاست

نمی‌دانم بازیکنانی مثل ترابی، سروش رفیعی و صادقی چرا کارایی لازم را ندارند؛ واقعاً مثل بازیکنان معمولی بازی می‌کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است استفاده همزمان لوکادیا و دیاباته توان هجومی تیم را بیشتر می‌کند البته گل‌محمدی خودش تشخیص می‌دهد کجا باید همزمان از آن‌ها سود ببرد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: بُردهای پرسپولیس اقتصادی و استرس‌زاست

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به صدرنشینی پرسپولیس قبل از برگزاری جام جهانی اظهار داشت: «نگه‌داشتن تیم در بالای جدول و صدرنشینی قبل از شروع جام جهانی بسیار خوب بود. گرفتن ۳ امتیاز از هر چیزی مهم‌تر است و ارائه بازی خوب، بدون امتیاز و برد نمی‌تواند هواداران را راضی کند. برد اقتصادی مقابل مس رفسنجان، ملوان و مس کرمان توانست شرایط تیم را سروسامان دهد و تیم از وضعیت روحی روانی بدی که پیدا کرده بود، رها شود.»

وی افزود: «برای رسیدن به قهرمانی باید تلاش کرد و در بعضی بازی‌ها باید به‌جای فوتبال خوب، نتیجه را گرفت. پرسپولیس برای گرفتن جام باید به بازی‌اش سرعت دهد و موقعیت گلزنی زیاد ایجاد کند‌. اگر این موارد در بازی‌ها بیشتر شود و مهاجمان بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند، بدون شک شانس اول قهرمانی هستیم. برد اقتصادی خوب است اما استرس زیادی دارد. هر لحظه ممکن است برد یک هیچ با مساوی عوض شود و تلاش تیم و بازیکنان به هدر برود.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «تیم ما تمام فاکتور‌های قهرمانی را دارد. هافبک‌هایی داریم که می‌توانند آرزوی هر تیمی باشند. باید تیم ما بیش از یک گل بزند تا هم بچه‌ها با خیال راحت بازی کنند و هم هواداران بدون استرس بازی ببینند. گل دوم می‌تواند برای تیم روحیه‌بخش باشد و حاشیه امنیت را بالا ببرد. تیم وقتی یک گل جلو باشد، مجبور است محتاط بازی کند و هرلحظه امکان از بین رفتن نتیجه و ۳ امتیاز وجود دارد. البته باید بگویم که نتایج پرسپولیس عالی بوده و حفظ گل و بسته نگه‌داشتن دروازه خودش هنر می‌خواهد که پرسپولیس دارد. به همین دلیل است که کمترین گل خورده را دارد.»

حمید درخشان گفت: «کادر فنی بدون شک می‌داند و تشخیص می‌دهد کجا باید از لوکادیا و دیاباته به‌طور هم‌زمان استفاده کند. بعضی بازی‌ها شاید نیازی به استفاده هم‌زمان آن‌ها نباشد. بااین‌حال بدون شک توان هجومی تیم با بازی هم‌زمان آن‌ها بالا می‌رود. گل محمدی هم باید بیشتر بررسی و ببیند چه روشی می‌تواند قدرت تهاجمی تیم را بیشتر می‌کند‌.»

وی با بیان اینکه برخی بازیکنان تیم از لحاظ کیفیت در حد خودشان ظاهر نشده‌اند، تأکید کرد: «ما در تیم نیستیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. شاید مشکل بدنی دارند و باید تیم فنی بررسی کند و مشکل‌شان رفع شود. ما بیرون هستیم و خبر نداریم اما نمی‌دانم بازیکنانی مثل ترابی، سروش رفیعی و صادقی چرا کارایی لازم را ندارند. واقعاً مثل بازیکنان معمولی بازی می‌کنند. این بازیکنان توانایی بالایی دارند و بیشتر می‌توانند به تیم کمک کنند.»

پیشکسوت پرسپولیس افزود: «وقفه لیگ زمانش زیاد است و هم می‌تواند برای بازسازی تیم خوب باشد و هم باعث افت تیم شود. بازیکنان را نمی‌توان در این مدت روی شرایط ایدئال نگه داشت. انگیزه‌ها قبل از جام جهانی طبیعتاً باید بالا باشد و بعد این رقابت‌های مهم، اکثر لیگ‌ها افت می‌کند. لیگ ما هم به‌احتمال‌زیاد افت کند و امیدوارم کیفیت بدتر از این نشود. ما انتظار داشتیم لیگ قبل از این رقابت‌ها، باکیفیت‌تر و جذاب دنبال شود اما این‌طور نشد. امیدوارم دیدن جام جهانی باعث انگیزه مضاعف بازیکنان داخلی شود. نزدیکی تیم‌ها به هم باعث شده تا فعلاً تیمی نتواند خودش را جدا کند. باید منتظر ماند و بعد از جام جهانی لیگ را تماشا کرد تا ببینیم کدام تیم خودش را توانسته حفظ کند‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار