معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان:

دانش‌آموزان همین امروز شخصیت مورد علاقه 10سال آینده‌شان را بسازند

شما دانش‌آموزان هنرمند می‌توانید از زبان هنر برای بیان انتظارات و اندیشه‌های خود به شکل صحیح استفاده کنید

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان خواست که از همین امروز به فکر شخصیت 10 سال بعد خود باشند و اگر احساس می‌کنند که شخصیت آن زمان‌شان را دوست ندارند، هم‌اکنون به فکر اصلاح باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان همین امروز شخصیت مورد علاقه 10سال آینده‌شان را بسازند

اصغر باقرزاده در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده شهر تهران در مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز؛ فرهنگی و هنری؛ پرسش مهر و کانون‌های فرهنگی و تربیتی ضمن گرامیداشت روز دانش‌آموز و شهادت سه دانش‌آموز در حادثه تروریستی شیراز، گفت: شما هنرمند هستید و خوشا به حال‌تان که می‌توانید به جز گفت‌وگو و مکالمه، از هنر و استعدادی که خداوند به شما داده است برای بیان ایده‌ها، انتظارات و اندیشه‌های خود استفاده کنید.

وی افزود: زبان هنر، اگر به‌درستی مورد استفاده قرار گیرد، زبان قوی‌تر، برنده‌تر، رساتر و زیباتری برای انتقال پیام و افکار انسان است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شما دانش‌آموزان عرصه فرهنگ و هنر باید از این استعداد به‌خوبی استفاده کنید و آن را دست‌کم نگیرید؛ چون این روش و استعداد، به شما شخصیت ویژه‌ای می‌بخشد و می‌توانید همواره از جایگاه فرهنگی و اجتماعی مناسبی بهره‌مند باشید.

باقرزاده تاکید کرد: دانش‌آموزان عرصه فرهنگ و هنر اگر به شکل اصولی و درست از استعداد و توان ویژه خود استفاده کنند، می‌توانند دیگران را تحت تاثیر پیام‌های عمیق، بامحتوا، معنادار و صحیح قرار دهند و تاثیرات مثبت و ارزشمندی در جامعه برجا بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: شما الان در سنین نوجوانی قرار دارید و پیشنهاد می‌کنم این سوال را از خودتان مطرح کنید که «من 10 سال دیگر، چه شخصیتی خواهم داشت و تمایل دارم که آن زمان چگونه باشم؟» به‌طور مثال از خودتان بپرسید که آیا 10 سال دیگر، انسان منظم، پرتلاش، وظیفه‌شناس، باشخصیت، هنرمند و... هستید یا خیر؟

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر شما الان انسان پرتلاش، دقیق و وظیفه‌شناسی هستید، 10 سال بعد نیز همین‌طور خواهید بود و اگر اکنون بی‌نظم هستید، آن زمان نیز چنین خواهید بود.

باقرزاده با بیان تفاوت‌هایی که در جواب به این سوال بین یک نوجوان و بزرگسال وجود دارد، گفت: تفاوت شما و من این است که شما امروز نوجوان هستید و همین اکنون فرصت اصلاح خود را برای آینده دارید اما برای منِ نوعی به‌عنوان یک بزرگسال بسیار مشکل است که تغییر و اصلاحی در خود ایجاد کنم.

وی ادامه داد: بنابراین رمز سوال من در این است که اگر شما تشخیص می‌دهید که 10 سال بعد، شخصیتی دارید که باب میل‌تان نیست و آن را دوست ندارید، همین امروز برای دور شدن از آن موقعیت و رسیدن به شخصیت مطلوب‌تان در آینده، فرصت دارید و این بسیار مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ بدخواهان ما این است که شما خودتان نباشید ولی ما از شما انتظار داریم که خودتان باشید و یقین داریم که شما می‌توانید آن شخص و شخصیتی باشید که می‌خواهید بشوید. بنابراین از همین امروز به فکر 10 سال بعد باشید تا هم به خودتان احترام بگذارید و هم انسان‌های خوبی برای جامعه باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار