مدیر دبیرستان یادگار امام ناحیه ۳ کرج در گفت‌وگو با پانا:

13 آبان‌ یادآور اهمیت قشر دانش‌آموز در جامعه است

کرج (پانا) - مدیر دبیرستان یادگار امام ناحیه ۳ کرج عنوان کرد ۱۳ آبان ‌یادآور اهمیت قشر دانش‌آموز در جامعه است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان‌ یادآور اهمیت قشر دانش‌آموز در جامعه است

زهرا صفری، مدیر دبیرستان یادگار امام(ره) ناحیه ۳ شهرستان کرج در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «13 آبان‌، یادآور اهمیت قشر دانش‌آموز در جامعه است، زیرا اهمیت دادن به قشر دانش آموز در هر جامعه‌ای لازم و ضروری است، چرا که دانش آموزان آینده‌ساز همان جامعه هستند.»

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز سیزدهم آبان بیان کرد: «۱۳ آبان‌ هر ساله، یادآور این است که دانش آموزان سرمایه‌های اصلی کشور هستند که با نیرو و اراده قوی خویش سرنوشت‌ساز هر جامعه‌ای می‌شوند. سیزده آبان، یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش‌آموزان عزیزمان است. این روز باشکوه بدین سبب روز دانش‌آموز نامیده شد تا خاطره فرزندان دلیر کشورمان برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش‌ناشدنی برای تمام دانش‌آموزان در سراسر جهان باشد. وقایع روز ۱۳ آبان نشان‌دهنده پویایی، هوشیاری و آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان است و نقطه عطفی در تاریخ کشور به شمار می‌رود. کشور و آینده متعلق به فرزندان این مرز و بوم است و موفقیت آنان در تمام عرصه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و هنری باعث پیشرفت کشور می‌شود.»

صفری در توصیف ویژگی‌های بارز دانش آموزان ایرانی خاطرنشان کرد: «دانش آموز کسی است که در پی دانش آموختن است، او تشنه دانستن است. او می‌داند که فتح فرداهای روشن بدون دانایی و توانایی ممکن نیست و در حصار تنگ کتاب‌های درسی محدود نمی‌ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می‌دهد و به جهان تازه پنجره‌ها می‌گشاید تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند.»

وی همچنین افزود: «چه بخواهیم و چه نخواهیم، نسل جدید دانش‌آموز مطالباتی دارند که باید کارشناسی و اجرا شود، نسل متفکر و جسور جدید که مسئولین ناگزیر باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشند.»

مدیر دبیرستان دخترانه یادگار امام(ره) با بیان ویژگی‌های دانش‌آموزان موفق اظهار کرد: «دانش‌آموز موفق کسی است که به اندازه کافی مطالعه داشته باشد. روشنفکر، با اعتماد به‌نفس، قوی و مسئولیت‌پذیر باشد. دانش‌آموزان موفق همواره به‌دنبال فرصت‌های جدید هستند و استراتژی‌های مناسب را در موقعیت‌های گوناگون پیدا می‌کنند.» ‌

وی در پایان، خطاب به تمامی دانش‌آموزان ایرانی یادآوری کرد: «وظیفه دانش‌آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب‌ها و محتوای علمی درس‌ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه خودباوری، خداباوری و اعتماد به نفس و توجه به دیانت در کنار دانش و فن نیز از وظایف آنان است. یک دانش آموز قهرمان ایرانی با حضور در جوامع بین المللی و با اعتماد به نفس ذاتی که دارد، می تواند معلومات و دانش خود را به رخ کشورهای جهان بکشاند و کشور عزیزمان را با چهره محبوب معرفی کند.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار