حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه تهران:

از استکبار جهانی و مسببان حادثه تروریستی شیراز انتقام گرفته خواهد شد

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه تهران در واکنش به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، گفت به لطف الهی از جانیانی که مسبب این جنایت هستند یعنی از استکبار جهانی انتقام گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
از استکبار جهانی و مسببان حادثه تروریستی شیراز انتقام گرفته خواهد شد

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ، اظهار کرد: اتفاق تلخی بود که انسان‌های مظلوم را در حال عبادت و زیارت با آن وضع فجیع به رگبار بستند و امام امت را داغدار کردند. به لطف الهی از جانیانی که مسبب این جنایت هستند یعنی از استکبار جهانی انتقام گرفته خواهد شد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: انسان منافق هرچیزی به زبانش می‌آید می‌گوید، اصلا فکر نمی‌کند این سخنان به نفع کسی است یا خیر. حضرت علی فرمودند اگر‌ کسی از شما مخفی به ملاقات پرودگار متعال برود، دستش تمیز باشد، دستش به خون و مال مردم آلوده نباشد، زبانش پاکیزه باشد و به تقوا آراسته می‌تواند شرفیاب حضرت حق باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: خاطرمان می‌ماند هر سختی که از ما خارج می‌شود دریافت و حفاظت می‌شود. فرمود نزد هر سخنی که شما از زبان‌تان جاری می‌کنید، دریافت کننده‌ای هست. بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب درگیری جدی آغاز شده و ادامه دارد.

حاج علی اکبری بیان کرد: مبانی قوت ایران براساس اسلام عزیز و رهبری حکیم و ولی فقیه در سه نقطه برجسته می شود؛ یکی احیای هویت ایرانی با دومولفه دینی و ملی و بازگشت به خویشتن و هویت جویی و بالندگی این هویت و برجسته شدن و شکوفایی اش است. دوم کار و مجاهدت در همه عرصه های علمی و اجتماعی و فرهنگی و داخلی و بین المللی و برای ساختن ایران الگو و نمونه منطبق به الگوی اسلامی است و سوم مساله امنیت به منزله زیرساخت برای پیشرفت در همه عرصه هاست.

وی افزود: راهبرد استکبار امریکایی برای مهار ایران روی این دو نکته اصلی است یکی استحاله هویتی و دوم ایجاد ناامنی است. جنگ تمام عیار فرهنگی و فکری و تربیتی راه انداختند و ادامه می دهند و در حال پیچیده تر شدن است. رهبری گاهی از آن به شبیخون و گاهی به تهاجم و ناتوی فرهنگی تعبیر می‌کند. دعوای استکبار جهانی و ما بحث بر سر نسل جوان یعنی جوانان و نوجوانان است‌.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: در این فتنه انگیزی‌های اخیر در سلسله فتنه‌های آمریکایی و توسط شیطان بزرگ به صورت ترکیبی این موضوع را دنبال می‌کنند با این ملاحظه که در جریان فتنه انگیزی‌های اخیر، دشمن زودتر از همیشه دستش را رو کرد و به سراغ اصل مسئله رفت.

وی افزود: آن‌ها به دنبال انقلاب فراگیر بودند، خطای محاسباتی داشتند و دنبال تجزیه ایران و به خیال خود براندازی بودند. اما با هوشیاری ملت قایق فتنه آن‌ها به گل نشسته و این حکایت از اوج استیصال دشمنان ما دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکایی‌ها در تحقق این دو راهبرد و برای اینکه جلوی تبدیل شدن ایران به ایران قوی را بگیرند، دائماً شکست را تجربه می‌کنند. در محور اقتصادی دنبال فلج کردن ایران و ایجاد قحطی در بازار ایران و صفر کردن صادرات نفتی ما بودند، اما مقاومت و تدابیر ملت و مسئولان ایران باعث شد تحریم‌ها خنثی شود. صادرات نفتی رونق گیرد، مراودات مالی برقرار شد و بحران جهانی غذا که فکر می‌کردند ایران را زمین‌گیر کند، کنترل شد.

نظامیان آمریکایی از سیر کردن خانواده‌هایشان ناتوان هستند

وی افزود: البته بر اساس گزارش‌هایی که داریم این بحران به خود آمریکا و اروپا برگشته است و ۵۰ میلیون گرسنه روی دست آمریکایی‌ها است که باعث روسیاهی بزرگترین اقتصاد جهان شده است. نظامیان آمریکایی از سیر کردن خانواده‌هایشان ناتوان هستند. این گزارش‌ها بر اساس منابع رسانه‌های غربی از جمله آسوشیتدپرس است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: می‌خواستند ایران عزیز را در منطقه منزوی کنند که ارتباطات به لطف خداوند متعال بیشتر و بیشتر شد. ارتباط گسترده با همسایگان تا قراردادهای راهبردی با قدرت‌های بزرگ اقتصادی، موفقیت در شانگهای و سازمان‌های منطقه‌ای، از جمله خبرهای خوبی بودند که همین ایام شما شنیدید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: همچنین ۲۲ کشور طالب پهپادهای ایرانی هستند، نام ۵۲ دانشگاه ما در فهرست بهترین‌های دانشگاه‌های جهان ثبت شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مجبور شد قرارداد مرزی با لبنان را امضا کند و این پیروزی بزرگی است که بانی این پیروزی بزرگ حزب الله لبنان است. در عراق طرح‌های پیچیده آمریکا شکست خورد. شما ملاحظه کردید ملت عراق بعد از عبور از این توطئه‌های پیچیده آمریکایی الحمدالله موفق شدند رئیس جمهور و نخست وزیر جدیدشان را انتخاب کنند و این هم یک موفقیت بزرگ دیگر است. در یمن نیز مقاومت توانست توطئه‌های آمریکا را در آن منطقه زمین گیر کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری بیان کرد: عصبانیت آمریکایی‌ها را در رفتار داعشیاراذل اجاره‌ای آن‌ها در خیابان‌های تهران تجربه کردیم. داعش رسماً مسئولیت حادثه تروریستی شیراز را بر عهده گرفت، وقتی با امنیت کشور بازی می‌شود، این اتفاقات می‌افتد. امنیت یک موضوع به هم پیوسته است که کسی نباید با امنیت بازی کند. داعش همان آمریکای ریش‌دار و خونخوار است و آمریکا همان داعش ادکلن زده با قیافه بزک کرده است. داعش باطن آمریکا است.

مشکلات ایران ربطی به دیگران ندارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ما مشکلات زیادی در کشور داریم، اما مشکلات ایرانی راه حل ایرانی و سرپنجه ایرانی می‌خواهد و ربطی به دیگران ندارد. به لطف خداوند متعال و با همت جوانان و مسئولان، مشکلات را حل و فصل خواهیم کرد. اتفاقاً یکی از ابعاد این اغتشاشات و ناآرامی‌های گوشه و کنار، ضربه زدن به جریان خدمت است و این‌ها در صدد هستند که خدمات کاهش پیدا کند و حرف مستضعفین و نیازهای آنها شنیده نشود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به یاری خداوند منتقم، به فضل پروردگار متعال، این خون‌های پاک و معصوم که متعلق به همه ملت ایران است و ما خود را صاحب خون‌های مطهر می‌دانیم و انتقام خون مطهر و مقدس‌شان بر عهده ما است، از این جریان منحوس و منشأ اصلی و سرچشمه‌های آن تا انتقام نگیریم، از پای نخواهیم نشست.

وی افزود: ما این خون‌ها، خسارت‌ها و گرفتاری‌هایی را که برای ملت ما طی سال‌های گذشته پیش آمده است، بر گردن شیطان بزرگ و صهیونیسم بین الملل می‌دانیم. آن‌ها را بی نصیب نخواهیم گذاشت. شیطانک‌های آن‌ها را نیز بی نصیب نخواهیم گذاشت. همواره منتظر انتقام ملت غیور ما باشد. فرزندان رشید ایران و اسلام از آنجایی که فکرش را نمی‌کنند به سراغشان خواهند رفت و درس‌های فراموش نشدنی به آنها خواهند داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: روی دیگر سکه انتقام نیز این است که ما با تقویت برادری، محبت و وحدت در داخل و رونق بخشی به مراکز تعلیم و تربیت، با تقویت دانش‌بنیان‌ها، با تقویت گروه‌های جهادی، با رونق بخشی به صنعت و کشاورزی و با دستان کارگران و مهندسانمان و همچنین با همت قهرمانانمان در میدان‌های ورزشی انتقام خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار