مشاور ناحیه یک بهارستان:

هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ امری مهم برای کسب موفقیت‌های تحصیلی است

بهارستان یک (پانا) - مشاور آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، بر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای کسب موفقیت‌های تحصیلی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ امری مهم برای کسب موفقیت‌های تحصیلی است

مشاوره درسی زیر مجموعه‌ای از مشاوره تحصیلی است که به بررسی نحوه مطالعه دانش‌آموزان، آموزش استراتژی‌های مطالعه و بهبود مهارت‌های یادگیری افراد می‌پردازد. در نهایت هدف از مشاوره، افزایش سطح دانش‌آموزان و دانشجویان برای کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی آن‌ها است؛ از این‌رو مشاور یکی از ارکان مدرسه است و شروع کار موفق او در آغاز سال تحصیلی، سالی با نشاط و پرغرور را برای مدرسه و حوزه مشاوره آن رقم می‌زند.

به‌مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی، خبرنگار پانا ناحیه یک بهارستان، به گفت‌و‌گو با مریم عبدی مشاور آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان پرداخت.

مریم عبدی به مهم‌ترین مسئله هدف‌گذاری صحیح اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر اکثر دانش‌آموزان هدف‌گذاری نامناسبی دارند که موجب عقب ماندن و افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود؛ به همین دلیل یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت دانش‌آموزان در این مسئله، مشخص کردن جزئیات هدف و هدف‌گذاری صحیح توسط خود دانش‌آموز با کمک مشاور است.»

وی تکرار و تمرین در درس‌های تخصصی را امری مهم برای دانش‌آموزان عنوان کرد و ادامه داد: «ذهن دانش‌آموزان پس از تدریس، یک روز کامل درس را در حافظه کوتاه‌مدت خود نگه می‌دارد که با تمرین و تکرار درس، در حافظه بلند‌مدت وی ذخیره می‌شود و درس برای همیشه در یاد و ذهن دانش‌آموز باقی می‌ماند؛ بنابراین هر دانش‌آموزی با هدف‌گذاری صحیح و برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌تواند در بهترین موقعیت‌ها حضور یابد و شاهد موفقیت‌های تحصیلی خود باشد.»

این مشاور ضمن درخواست حمایت خانواده‌ها از دانش‌آموزان افزود: «به طور قطعی حمایت دانش‌آموزان از طرف خانواده‌ها موجب تشویق دانش‌آموز و تقویت روحیه آنها می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: نفیسه کمالی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار