قاسم بیانی:

تعامل سازنده با خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی اولویت‌ مهم آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور را یکی از بازوان اصلی و توانمند آموزش و پرورش دانست و با توجه به کمبود فضای آموزشی، یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش را تعامل سازنده با خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تعامل سازنده با خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی اولویت‌ مهم آموزش و پرورش است

آئین افتتاحیه ساختمان آموزشی امام عصر (عج)، به یاد زنده یادان حاج احمد انیسی و حاجیه خانم هاجر بابایی، با هدف توسعه و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان، با حضور محسن بهارلو؛ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران، قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، محمد اسکندری؛ معاون توسعه و پشتیبانی منطقه ۱۴، علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴ و به همراه جمعی از خیرین مدرسه ساز، فرهنگیان و دانش آموزان در دبستان پسرانه اندیشه برگزار شد.

قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ ضمن تاکید بر اینکه خیرخواهی خیرین و نیک‌اندیشان به فضاهای آموزشی و تربیتی در منطقه برکت داده است و تعلیم و تربیت را در مسیر صحیح هدایت کرده است، گفت: «مدرسه یک نقطه جغرافیایی نیست؛ بلکه کانون شکل گیری آینده است، این مکان درخشان‌ترین نقطه‌ای است که در تحولات آینده سرزمینی نقش آفرینی می‌کند و برای انتقال آموزه‌های مختلف به گروه‌های هدف باید نمونه عینی وجود داشته باشد. مدرسه دانش آموزان را برای ایفای نقش‌های کارسازتر تربیت می‌کند و به همین علت احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است و همه افرادی که در این کار مهم مشارکت می‌کنند، کار بزرگ و مهمی را انجام می‌دهند.»

وی ادامه داد: «مدرسه سازی حاصل یک سیر تکاملی از عشق تا آگاهی است. هر کلنگی که توسط خیرین برای ساخت مدرسه به زمین زده می شود، به مثابه کاشت دانه ای است که رشد می کند و به تدریج به درختی تناور تبدیل می شود، که با تمام درختان دنیا متفاوت است و همیشه در حال رشد است، ثمره می دهد و هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد، نه برگی از آن زرد می شود و نه میوهایش پژمرده می شوند.»

بیانی با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه ساز، نقش ویژه‌ای در دسترسی به عدالت آموزشی دارند، افزود: «توسعه و رشد هر کشوری در گرو آموزش صحیح در مدارس مجهز و پیشرفته است، این امر در کشورهای توسعه یافته کاملاً مشهود است، در واقع مدرسه مهم ترین مکانی است که کودکان اصول انسانی را در آنجا می‌آموزند و در آینده منجر به پیشرفت کشور می‌شوند. اگر در ایران هم به دنبال ساخت آینده و رشد و توسعه هستیم، لازم است مدارس کشور به امکانات آموزشی مجهز شوند و علاوه بر آن به مساوات در کل کشور مدرسه ساخته شود تا عدالت آموزشی به طور همه جانبه در کشور توزیع شود، برای رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت همه مردم در امر مدرسه سازی هستیم.»

وی با بیان اینکه اگر خیران مدرسه ساز را بهتر معرفی کنیم، دانش آموزان به فعالیت‌های خیریه و حسنه تشویق می‌شوند، گفت: «اثر تربیتی مدرسه سازی از خود ساختمان سازی برتر است، زیرا نهادینه سازی فرهنگ خیری از مدرسه سازی مهم‌تر و برتر است. کار خیر در امر مدرسه سازی در تحقق ساحت‌های شش گانه تربیتی بیشتر است، بنابراین دانش آموزان باید در جریان این فعالیت خداپسندانه قرار گیرند.»

بیانی ضمن اشاره بر اینکه مدرسه سازی از مصادیق مشارکت اجتماعی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است، که به همت خیرین محقق می‌شود، تصریح کرد: «اگر بنا باشد در توسعه کشور گامی برداریم، بهره مندی از ظرفیت خیرین در اولویت است و بهترین پروژه های کشور باید در اختیار خیرین قرار گیرد، با توجه به اینکه اهلیت خیرین با توجه به اقدامات اثرگذار در حوزه های مختلف ثابت شده است.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان ضمن اشاره به اینکه کار نیک افراد خیر برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند، اظهار کرد: «در واقع خیرین مدرسه ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند، تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود و دانش آموزان بتوانند در محیطی آرام و با امنیت خاطر به تحصیل خود بپردازند و بتوانند انسان های مفید و کارآمدی برای آینده ی کشور باشند. مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست، تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.»‌

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار