ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در توسعه و مشارکت اجتماعی نقش بسزایی دارد

بوشهر (پانا) - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوشهر گفت ورزش و تربیت بدنی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است و در برگیرنده سلامت جسمی و روحی افراد جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در توسعه و مشارکت اجتماعی نقش بسزایی دارد

مهدی عابدی اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تاثیر گذار است . بطوریکه از یکسو زمینه سلامت جسمی و روحی فرد را دربردارد و از سوی دیگر با ورزش های گروهی و مشارکت های جمعی بر پویایی جامعه افزوده می شود.

عابدی گفت: احیا و حفظ فرهنگ و آیین های بومی به جد پی گرفته می‌شود تا سطح معرفت و هویت یابی ارتقا یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوشهر تاکید کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و آیینی و ورزشی با همکاری بخشداری ها، دهیاری ها، اعضای شورای اسلامی روستاها، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان بوشهر با جلب مشارکت قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

عابدی ادامه داد: درخشش شهرستان بوشهر در ساماندهی و تشکیل 122 تیم ورزشی در جام پرچم در سطح استان نشان از هماهنگی شایسته درون بخشی و بین بخشی است که تداوم این مهم در برگزاری مطلوب مسابقه های جام پرچم در سطح روستاهای شهرستان بوشهر تجلی می یابد.

یوسف بختیاری، مشاور فرماندار در امور شاهد و ایثارگران شهرستان بوشهر نیز گفت: شهرستان بوشهر در زمینه ورزش روستایی و بازی های بومی محلی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

بختیاری افزود: با همفکری و همکاری در برگزاری مسابقه های ورزشی جام پرچم در سطح روستاهای شهرستان این امکان برای همه گروههای سنی مختلف فراهم می شود تا به ورزش روی آورند و دیگر ان را هم به ورزش جمعی ترغیب و تشویق کنند.

عبدالحسین صادقی سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان بوشهر اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی، ورزش است. . توجه به ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی موجب بالندگی جامعه می شود.

صادقی گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان بوشهر با حمایت صالح رحیمی فرماندار شهرستان بوشهر در جلب مشارکت جامعه روستایی توانسته در تشکیل تیم های ورزشی جام پرچم ثبت شده در سایت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور رتبه دوم را در سطح استان به دست آورد. این نشان از هماهنگی، شایستگی مشارکت بخشداران و دهیاران در ترغیب ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش جمعی است.

دانش آموز خبرنگار : یانا عرفان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار