در جلسه انجمن‌های میراث فرهنگی با میزبانی فرمانداری ویژه ورامین مطرح شد:

حفظ جایگاه گردشگری منطقه ورامین با تشکیل انجمن‌های تخصصی صنایع‌دستی و گردشگری

ورامین (پانا) - فرماندار ویژه شهرستان ورامین در نشست فرمانداری با موضوع حوزه میراث فرهنگی و گردشکری، به قدمت بالای ۷۵۰۰ساله شهر ورامین اشاره کرد و گفت باید با تشکیل انجمن‌های تخصصی در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، نمایشگاه‌های شیشه و آبگینه شهرستان در بالاترین جایگاه خود قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
حفظ جایگاه گردشگری منطقه ورامین با تشکیل انجمن‌های تخصصی صنایع‌دستی و گردشگری

مجید درویشی، فرماندار ویژه شهرستان ورامین در ارتباط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: مدتی است میراث فرهنگی و صنایع دستی به شکل سنتی و بدون بهره‌مندی از روش‌های نوین روز دنیا مدیریت می‌شود که باید با دعوت از متخصصین این حوزه به این صنعت بزرگ جهت دهیم و هدفمند پیش برویم.

درویشی در ادامه گفت: برای ارتقای کیفیت در این حوزه باید انجمن‌هایی با حضور افراد متخصص و دلسوز و روحیه جهادی تشکیل تشکیل بدهیم تا بتوانند با شناسایی دقیق پتانسیل‌های موجود در منطقه را به درستی نقطه‌زنی کنند و تمام نقاط ضعف و قوت کار را آسیب‌شناسی کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ورامین در ارتباط با موضوع جذب سرمایه و ارتقای راندمان اقتصادی در این حوزه ابراز کرد: کارگاه‌های شیشه و آبگینه و سفال‌گری مستقل و با روش کاملا سنتی اقدام به تولید و بازاریابی می‌کنند که شاید این نوع فعالیت برای صاحبین این صنوف رضایت‌مندی بهمراه داشته باشد؛ ولی برای پیشبرد اهداف شهرستان برای بدست آوردن جایگاه ویژه حوزه صنایع دستی در سطح استان و حتی کشور راضی کننده نیست و باید کارشناسی دقیق افراد متخصص و جذب سرمایه‌گذار و ارائه تسهیلات خاص و تهیه دستگاه ‌های مدرن مسیر تولید و عرضه محصولات را بسمت و سوی صنعتی شدن و رقابت با بازار جهانی هدایت کنیم.

درویشی در ادامه بیان کرد: ما در حوزه گردشگری پتانسیل‌های موجهی از دوره ایلخانیان همچون مسجد جامع قدیمی شهر، برج علاالدوله، قلعه ایرج و.... را در اختیار داریم که باید با یک نگاه متخصصانه و دلسوزانه تمامی امکان تاریخی و گردشگری و صنعتی منطقه را شناسایی کنیم و در قالب یک پک کامل در اختیار مجموعه گردشگری استان قرار بدیم تا هم بعنوان قطب اول گردشگری استان بتوانیم گردشگر داخلی و خارجی جذب کنیم و هم بتوانیم برای شهرستان آورده مالی خوبی داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان به عقبه ۷۵۰۰ ساله بخش ورامین اشاره کرد و گفت: باید در مسیر دفاع از قدمت و تمدن شهرستان همه باهم یک صدا شویم و از تمامی پتانسیل‌های موجود در شهرستان در جهت تهیه یک جزوه کامل با عنوان ورامین شناسی و بعضا قرار دادن آن در کتاب درسی دانش آموزان با تمامی ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

خبرنگار: علیرضا عرب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار