وزیر آموزش و پرورش بخشنامه استفاده از حداکثر ظرفیت هنرستان‌ها را ابلاغ کرد؛

تغییر کاربری هنرستان‌ها ممنوع شد

استفاده از ظرفیت خیرین و ساخت هنرستان در جوار کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستور کار باشد/هرگونه اجاره و استفاده غیرآموزشی از فضاهای آموزشی هنرستان‌ها از جمله سوله‌ها و کارگاه‌ها ممنوع است

تهران (پانا) - مطابق بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در 26 مهر‌، تغییر کاربری هنرستان‌ها ممنوع است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تغییر کاربری هنرستان‌ها ممنوع شد

در بخشنامه ابلاغ شده از سوی یوسف نوری آمده است: توسعه کیفی و کمی آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) است. تحقق سیاست‌های ابلاغی ایشان در زمینه اقتصاد مقاومتی، اشتغال و پشتیبانی از تولید اشتغال آفرین در گرو توسعه آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی است. بر همین اساس با تأکید بر تلاش حداکثری به منظور ارتقای کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در جهت افزایش اشتغال‌پذیری هنرجویان، با هدف دستیابی به اهداف کمی توسعه این آموزش‌ها، برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از حداکثر ظرفیت هنرستان‌ها صورت پذیرد.

این بخشنامه می‌افزاید: هرگونه تغییر کاربری هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش به صورت کلی و یا بخشی از آن (از جمله کارگاه‌ها، سوله‌ها، زمین و سالن‌های ورزشی، زمین‌های کشاورزی و باغات، ساختمان اداری، خوابگاه‌ها و...) مجوز ندارد و ممنوع است. هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش از بند 1 بخشنامه شماره 140/173 مورخ 1401/03/23 مستثنی هستند.

در ادامه این بخشنامه آمده است:

* هرگونه اجاره و استفاده غیرآموزشی از فضاهای آموزشی هنرستان‌ها از جمله سوله‌ها و کارگاه‌ها ممنوع است.

تبصره: حضور شرکت‌های دانش بنیان در هنرستان‌ها به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت آموزش‌های عملی و کارگاهی و افزایش اشتغال‌پذیری هنرجویان بلامانع است.

* تمامی بناها و فضاهایی که توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال ساخت و یا در شرف تحویل هستند به محض تکمیل و تحویل باید به عنوان هنرستان مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد و هرگونه استفاده موقت و دائم از آنها بجز در آموزش‌های دوره دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش ممنوع است.

* به منظور پاسخگویی به نیازهای توسعه‌ای، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری فضا و تجهیزات لازم است برنامه‌ریزی دقیق به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت هنرستان های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در عصرها و در قالب تکمیل ظرفیت) شاخه‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش) و نوبت دوم (صرفاً شاخه کاردانش) صورت گیرد.

* ادارات‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان‌ها تجهیز، تعمیر، مرمت، بهسازی، نوسازی و ساخت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای را در اولویت قرار دهند. استفاده از ظرفیت خیرین و ساخت هنرستان در جوار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی مورد تأکید است.

* مدیران‌کل آموزش و پرورش و نوسازی استان‌ها در مورد رعایت و تحقق موارد فوق مسئول هستند و در صورت هرگونه اقدام مغایر موارد فوق در مراجع ذیصلاح پاسخگو خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار