معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مهمترین رسالت ما است

مراغه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مهمترین رسالت ما است

طاهر علمی در همایش یکروزه توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی، طلاب وظیفه و مربیان طرح امین که در شهرستان مراغه برگزار شد، گفت: رسالت ما تربیت و آن هم مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه «تربیت دینی» موضوع اصلی ماست، ادامه داد: رسالتِ مقوله «تربیت» مساعدکردن شرایط برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و «تربیت دینی» شامل تربیت علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روحی، جسمی و... می‌شود.

علمی افزود: صاحب‌نظران و علمای تمامی حوزه ها در زمینه تربیت چهار مرحله کشف استعداد و توانایی‌ها، پرورش استعدادها توسط نیروی متعهد و متخصص برای جهت دهی رشد توانایی‌ها، سنجش استعدادها و نیز هدایت و راهنمایی را مورد تاکید قرار می دهند.

وی علم‌آموزی و دین‌داری را دو وظیفه عمده در حوزه پرورشی و فرهنگی دانست و گفت: مراسم صبحگاه، زنگ تفریح و وقت نماز فرصت‌های طلایی برای کار تربیتی و ارتباط با دانش آموزان در مدرسه است که باید آن را غنیمت شمرد.

علمی در پایان، عرصه‌های عمومی و تخصصی و خدمات اجتماعی را زمینه همکاری طلاب با آموزش و پرورش معرفی کرد و اظهار کرد: پیوند مدرسه و مسجد مجاور جهت اقامه نماز جماعت دانش‌آموزی و سایر فعالیت‌های مرتبط و رصد آسیب‌های اجتماعی در سطح مدرسه و محله از جمله ماموریت های نیروهای پرورشی مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار