مربی کلاس خبرنگاری در نیشابور:

خبرنگاران بهترین رابط بین دانش‌آموزان و مدیران مدارس هستند

نیشابور (پانا) - مربی کلاس خبرنگاری خبرنگاران پانا نیشابور گفت شما خبرنگاران چشم و گوش بینای دوستان خود در مدرسه و بهترین رابط بین دانش‌آموزان و مدیران مدارس هستید. یک خبرنگار خوب باید نسبت به محیط اطراف خود کنجکاو بوده و نگاه تیزبینی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران بهترین رابط بین دانش‌آموزان و مدیران مدارس هستند

اولین گردهمایی انجمن خبرنگاران پانای دختر شهرستان نیشابور در کانون سمیه این شهرستان برگزار شد.

مینا تازه دل، مسئول کانون فرهنگی تربیتی سمیه نیشابور گفت: کانون سمیه نیشابور دارای انجمن های مختلفی است که یکی از این انجمن ها، انجمن خبرنگاری پاناست که در راستای آموزش دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری، کلاس های خبرنگاری توسط این انجمن در کانون برگزار می‌شود.

تازه دل با اشاره به اینکه در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ دانش آموز در کلاس های انجمن خبرنگاری شرکت کرده و آموزش های لازم را یاد گرفته اند، افزود: در حال حاضر این دانش آموزان به عنوان خبرنگار در مدارس خود فعال هستند و خبرهای مربوط به مدرسه خود را منعکس می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نیز کلاس های خبرنگاری در کانون سمیه برگزار می شود و دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری می توانند برای ثبت نام و شرکت در این کلاس ها به کانون مراجعه کنند.

شورگشتی، مسئول اسبق سازمان تشکیلات دانش آموزی نیشابور نیز که میهمان ویژه این مراسم بود، گفت: افتخار می‌کنم به دانش آموزان فعال و ساعی پیشتاز مدارس که با شرکت در کلاس های خبرنگاری توانسته اند به خوبی اخبار مدارس خود را منعکس کنند و فرد تاثیرگذاری در مدارس باشند.

وی با بیان اینکه از سیاست های وزارت آموزش و پرورش، میدان دادن به دانش آموزان و شکوفایی استعدادها و توانمندی های آنهاست، افزود: برگزاری این کلاس ها باعث افزایش اعتماد به نفس و ارتقای حس مسولیت پذیری در دانش آموزان می شود.

در ادامه این مراسم، مربی کلاس خبرنگاری انجمن خبرنگاران پانای دختر کانون سمیه نیشابور گفت: شما خبرنگاران چشم و گوش بینای دوستان خود در مدرسه و بهترین رابط بین دانش آموزان و مدیران مدارس هستید.

وی با بیان اینکه داشتن ذوق و علاقه یکی از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار است، افزود: یک خبرنگار خوب باید نسبت به محیط اطراف خود کنجکاو بوده و نگاه تیزبینی داشته باشد.

زهرا سعادتی افزود: خبرنگار باید فرد مسئولیت پذیر و منصفی باشد و هنگام تهیه خبر، انصاف را رعایت کند.

وی از برگزاری کلاس های سواد رسانه ای برای خبرنگاران فعال پانای مدارس در کانون سمیه نیشابور خبر داد.

سیما خاکساری نیز که به عنوان خبرنگار برتر برگزیده خبرنویسی کشوری در جشنواره فرهنگی هنری فردا در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: علاقه به کار خبر باعث شد در کلاس های خبرنگاری کانون سمیه شرکت کنم.

وی تلاش، پشتکار و استفاده از تجارب اساتید مختلف خبرنگاری نیشابور را از عوامل موفقیت خود در این حرفه عنوان کرد.

خاکساری خاطرنشان کرد: خبرنگاری علاوه بر اینکه باعث ایجاد تعامل بهتر و بیشتر من با اطرافیانم شده، حس اعتماد به نفس را در من نیز افزایش داده است.

وی یادآور شد: من سال گذشته با شرکت در مسابقه خبرنویسی، موفق به کسب مقام اول استان در جشنواره فرهنگی هنری فردا و امسال نیز به عنوان برگزیده کشوری خبرنویسی در جشنواره فرهنگی هنری فردا معرفی شده ام.

دانش آموز خبرنگار: زهرا شورگشتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار