درمراسم دعای ندبه در جوار مزار شهدای گمنام دانش‌آموز بیان شد:

قرائت دعای ندبه یک رویکرد مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه است

تهران (پانا) - در مراسم پر فیض دعای ندبه در جوار مزار شهدای گمنام دانش‌آموز، قرائت دعای ندبه یک رویکرد مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه عنوان شد که نقشه راه درست زندگی و رسیدن به هدف‌های مقدس و متعالی را در مقابل دیدگان همگان قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
قرائت دعای ندبه یک رویکرد مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه است

مراسم پرفیض دعای ندبه در جوار مزار شهدای گمنام دانش آموز، با حضور فرهاد قاسم‌زاده؛ معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران، قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ و داوود عبیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ به همراه جمعی از مدیران مدارس منطقه ۱۴، روز جمعه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این مراسم قاسم بیانی؛مدیر اموزش و پرورش منطقه 14 گفت: به طور طبیعی باید بستر کارها در نظام تربیتی ما، فرهنگی باشد. این در حالی است که ارتقای ساحت علمی و آموزشی، در بستر فرهنگ و توجه به ساحت تربیتی و اعتقادی امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر ما این فرهنگ را تبلیغ، ترویج و نهادینه کنیم شاهد ارتقا، رشد و بالندگی در همه سطوح و ساحت‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های تربیتی از جمله دعای ندبه،افزود: باید در چنین فرصت‌های تربیتی هرچه بیشتر از مفاهیم متعالی، معنوی و فرهنگی بهره بگیریم و از شهدای عزیز و والامقام و همچنین از آموزه‌های ناب ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و منابع و متون اسلامی بیشتر استفاده کنیم. زیرا فقط در این صورت است که می‌توانیم گام‌های بلندتر و محکم‌تری برای آینده‌سازان جامعه‌‌مان برداریم.

بیانی قرائت دعای ندبه را یک رویکرد مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در این منطقه عنوان کرد که نباید در آن صرفا به برگزاری یک مراسم مذهبی بسنده کرد چراکه یک ظرفیت اجتماعی در جهت رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم محسوب می شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 14 در پایان ضمن بیان اینکه، دعای ندبه سراسر نقشه راه درست زندگی و رسیدن به هدف های مقدس و متعالی است خاطرنشان کرد: دعای روح بخش ندبه، مردم و جوانان را با تاریخ بشریت و ارزش های الهی، انسانی و مبانی دینی بر محور حق و حقیقت آشنا می کند و به انسان ها هویت درست زندگی کردن را می آموزد.

شایان ذکر است، این آیین معنوی با مشارکت و همکاری کارشناسی قرآن، عترت و نماز و معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در قرارگاه باهنر برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار