مراسم روز جهانی عصای سفید در قم برگزار شد

قم(پانا)- مراسم روز جهانی عصای سفید امروز با حضور استاندار قم در فرهنگسرای جوان استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم روز جهانی عصای سفید در قم برگزار شد

مراسم روز عصای سفید با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از مسئولان استان در سالن فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.
شاهچراغی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: کارگروهی برای حل مسائل و مشکلاتی که نابینایان در این استان با آن‌ها مواجه هستند، با حضور مدیرکل بهزیستی و رییس کانون نابینایان استان تشکیل و مسائل قابل‌طرح و پیگیری در جلسه کارگروه مطرح خواهد شد.
وی با تأکید بر تعیین متولی و زمان‌بندی مشخص برای حل مشکلات نابینایان، ابراز امیدواری کرد: با کمک جامعه نابینایان، مسیر مشخص تعیین و پیگیری جدی و هماهنگ برای حل مسائل انجام گردد.
شاهچراغی با اشاره به اینکه مسائلی که در استان قابل‌حل باشد بر حسب وظیفه انجام می‌شود، ادامه داد: بعضی مسائل که بضاعت استان پاسخگو نیست و نیازمند همکاری مدیران کشور است، باید به تهران منتقل شود.
وی اضافه کرد: با توجه در پیش بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان قم، اگر مشکلات نابینایان دسته‌بندی شود، به‌عنوان پیشنهاد در جلسه با حضور رییس جمهور ارائه خواهد شد.
استاندار قم اضافه کرد: در طول یک ماه گذشته جلساتی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان در راستای رفع مشکلات و تأمین نیازمندی‌های جامعه نابینایان برگزار شد.
به گفته وی، برای تأمین فضای ورزشی ویژه نابینایان نیز ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی باید زمین موردنیاز را تأمین کنند.
در مراسم فوق 200 نفر از نابینایان استان حضور داشتند و برگزاری مسابقه حضوری، برنامه های طنز و مداحی در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بخش هایی از مراسم روز جهانی عصای سفید بود؛ همچنین تشکیل صندوق قرض الحسنه نابینایان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار