رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

حرکت آموزش و پرورش استان فارس در اجرای سند تحول بنیادین می‌تواند الگوی سایر استان‌ها شود

شیراز ( پانا ) - رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس در یک حرکت درون گرا و برونگرا سعی کرده است در بحث اجرای سند تحول بنیادین، حرکتی متفاوت داشته باشد لذا این طرح را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کردند ما هم به کمیته آموزش و پرورش ارجاع دادیم تا در صورت مطلوب بودن در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حرکت آموزش و پرورش استان فارس در اجرای سند تحول بنیادین می‌تواند الگوی سایر استان‌ها شود

علیرضا منادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر و مدیرکل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز و به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های سراسر استان گفت: مجلس شورای اسلامی نظام رتبه بندی معلمان را با نگاه سند تحول و برنامه پنجم توسعه تصویب کرد.

وی با اشاره به آمار و ارقام معلمان تصریح کرد: نظام رتبه بندی با هدف ارتقای شآن و جایگاه معلمان مصوب شد و تقویت معیشت معلمان نیز در این طرح لحاظ شد.

منادی افزود: کار معلم از سایر شغل ها مقدس تر و مسئولیتش سنگین تر است زیرا معلم همان رسالتی را دارد که پیامبران بر عهده داشتند. بنابراین کار هدایت دانش‌آموزان بر عهده معلمان است.

وی با تشریح مراحل تصویب رتبه بندی افزود: ما توانستیم با تصویب این طرح تفاوتی بین معلم تلاشگر و دیگران قائل شویم و همکاری بسیار موثری در این خصوص بین مجلس و آموزش و پرورش اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در طرح تناسب‌سازی حقوق نیز تلاش کردیم معلمان دیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نمایندگان، مشکل رتبه‌بندی معلمان فاقد کد نیز حل شد و آنها نیز در طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

منادی با اشاره به حوادث اخیر گفت: حجاب هویت ملی ماست و دشمن در این مورد دچار توهم شد لذا هیچ نتیجه ای از این حرکات نخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: پس از اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی‌، یکی از اهداف سفر ما به استان نظارت بر نحوه اجرای رتبه‌بندی در استان هاست.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بررسی مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی، وضعیت سرانه مدارس و نبود سرایدار کافی در مدارس از دیگر اهداف سفرهای استانی نمایندگان است.

وی ادامه داد: در این سفرها میزان اجرای سند تحول مورد بررسی قرار می گیرد البته رتبه بندی معلمان بخشی از محتوای سند تحول است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بررسی حوزه پرورشی و همچنین موضوع مهارت‌آموزی که علاوه بر سند تحول در برنامه پنجم توسعه آمده است نیز در دستور کار اعضای کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد.

وی با بیان این که باید بیش از 50 درصد آموزش‌ها به سمت مهارت‌آموزی برود گفت: میزان مهارت‌آموزی در این استان 36 درصد است که یک درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

منادی تصریح کرد: استان فارس در یک حرکت درون گرا و برونگرا سعی کرده است در بحث تحول، حرکتی متفاوت داشته باشد لذا این طرح را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کردند ما هم به کمیته آموزش و پرورش ارجاع دادیم تا در صورت مطلوب بودن در سایر استان ها نیز اجرا شود.

وی در پایان گفت: در حوادث اخیر آرامش خوبی بر آموزش و پرور فارس حاکم بود که نتیجه تلاش‌های مدیران و همکاری خوب معلمان و دانش‌آموزان است.

دراین جلسه اعضای کمیسیون آموزش ، تحقیقات وفناری مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی وجمعی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت استان نیز حضورداشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار