دعوت وزیر آموزش و پرورش از مردم برای حضور در «پویش همه حاضر»‌/ فیلم

مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی: مدارس مناطق کم‌برخوردار، روستایی، عشایر و مرزی مشخص شده‌‎اند و توزیع لوازم‌التحریر با حفظ کرامت دانش‌آموزان انجام می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در راستای کمک به دانش‌آموزان کم‎‌بضاعت از مردم برای مشارکت در پویش همه حاضر دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دعوت وزیر آموزش و پرورش از مردم برای حضور در «پویش همه حاضر»‌/ فیلم

پویش«همه حاضر» با هدف رساندن کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت شکل گرفته است. این پویش با هدف تهیه یک میلیون بسته نوشت‌افزار ایرانی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی شده است.

در همین باره، وزیر آموزش و پرورش علاوه بر اظهارات و تاکیدات قبلی درباره ضرورت تلاش همگانی برای تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان کم‌برخوردار، به‌تازگی در قالب یک پیام ویدئویی از مردم برای شرکت در پویش «همه حاضر» دعوت کرده است.

خانواده‌هایی که تمایل دارند در این پویش سهیم باشند می‌توانند با مراجعه به سایت پویش در شبکه شاد، هم لوازم التحریر با قیمت و تخفیف مناسب برای فرزند خودشان خرید کنند و هم اینکه برای دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار خرید و آن را اهدا کنند.

هموطنان همچنین می‌‎توانند از طریق کد دستوری پویش با آدرس «ستاره هفت هشتاد» یا از طریق «آی گپ» و سایر پیام رسان‌های ایرانی خرید کنند.

چرا «همه حاضر»؟

حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، چندی قبل در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: در دوسال کرونا شرایط خاصی بر آموزش و پرورش حاکم بود و بعد از این شرایط سخت برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی کردیم تا دانش آموزان حضور پُرشکوه در مدارس داشته باشند و آرزو می‌کنیم همه دانش آموزان و فرزندان لازم‌التعلیم سرزمین عزیزمان ایران در کلاس درس حاضر شوند و با این آرزو که همه را در کلاس حاضر ببینیم نام پویش را «همه حاضر» گذاشتیم.

وی افزود: تامین مایحتاج نوشت افزار دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار موضوعی نیست که فقط به ابتدای مهرماه محدود شود. مرحله اول توزیع نوشت افزار تا پایان مهر اجرایی خواهد شد و در طول سال نیز این توزیع به صورت برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد داشت.

پرداخت 300 هزار تومان به جای 600 هزار برای اهدای لوازم‌التحریر

خان‌محمدی ادامه داد: بسته‌‎های لوازم التحریر برای یک میلیون دانش‌آموز پیش بینی شده است. این بسته‌‎ها با قیمت حدوداً سیصد هزار تومان تهیه و به صورت هدیه و به رایگان در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار می‎گیرد که البته تهیه آنها خارج از این فرایند، حدود 500 تا 600 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

به گفته وی، مهم‎ترین ویژگی این بسته‌های لوازم التحریر این است که از کالاهای تولید داخل با نشان‎‌ها و علائم ایرانی و اسلامی که هم جنبه حمایت از تولید ملی و هم جنبه آموزشی و فرهنگی دارد، تهیه شده است. این امر موجب تقویت حس خودباوری در دانش‌آموزان ما خواهند شد.

شناسایی مدارس مناطق کم‌برخوردار، عشایری و مرزی

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تصریح کرد: مدارس مناطق کم‌برخوردار، روستایی، عشایر و مرزی مشخص شده ‎اند و دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس با کد ملی شناسایی شده‌اند و توزیع لوازم التحریر هم با حفظ کرامت و عزت نفس دانش آموزان توسط مسئولان مدرسه صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار