در گفت‌وگو با پانا‌

جواد شیرزاد‌: ساپینتو با رفتارهایش استقلال را به حاشیه می‌برد

بعضی بازیکنان به‌خاطر جام جهانی از ساق‌های‌شان مراقبت می‌کنند/ شاید به ساپینتو گفته‌اند، با داد و بیداد می‌تواند داوری‌ها را تحت تاثیر بگذارد

تهران (پانا) - مدافع پیشین استقلال معتقد است رفتارهای ساپینتو اگر کنترل نشود، می‌تواند آبی‌ها را به حاشیه ببرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جواد شیرزاد‌: ساپینتو با رفتارهایش استقلال را به حاشیه می‌برد

جواد شیرزاد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد استقلال، گفت‌: «عملکرد استقلال در این دو سه هفته آخر خیلی خوب بوده است. در ابتدای فصل شرایط خوبی در تیم وجود نداشت. نه تیم خوب بازی می‌کرد و نه می‌توانستیم در طراحی حمله درست عمل کنیم. بچه‌ها سردرگم بودند و کسی شرح وظایف درستی نداشت. بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی بازی می‌کردند و این باعث می‌شد تیم به‌هم‌ریخته و بدون برنامه پیش برود. اما هرچقدر زمان می‌گذرد، بهتر می‌شویم.»

وی افزود: «سبک فوتبال استقلال تغییر کرده است. شناخت مربیان نسبت به بازیکنان و برعکس بازیکنان نسبت به کادر فنی جدید باعث شده تا تیم راهش را پیدا کند. الان هم‌بازیکنان در پست‌های تخصصی خودشان بازی می‌کنند و هم شرح وظایفشان را می‌دانند. این نشان می‌دهد که تیم به شرایطی رسیده که تفکرات جدید حاکم شده و بچه‌ها درک متقابل پیدا کرده‌اند. استقلال الان هم خوب فوتبال بازی می‌کند و هم در ایجاد موقعیت به بهترین شکل عمل می‌کند. فقط باید بیشتر و بهتر از این در به ثمررساندن این فرصت‌ها عمل کنند تا تیم بتواند در نتیجه‌گیری هم خوب عمل کند.»

مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: «ساپینتو مربی‌ای است که می‌خواهد تیمش فوتبال بازی کند. وقتی می‌خواهید چنین نمایشی داشته باشید، آن‌وقت برخی ضعف‌ها در دفاع نمایان می‌شود. باید بیشتر در فاز دفاعی هم کار کنند تا از این ناحیه ضربه نخوریم. البته الان خیلی بهتر شدیم و موقعیت‌های کمتری به رقبا می‌دهیم. در جلو هم باید قدر موقعیت‌ها را بدانند. هر تیمی که بتواند حواشی را کنترل و روی فوتبالش تمرکز کند، قهرمان می‌شود. استقلال ابتدای فصل سخت فوتبال بازی می‌کرد اما الان راه افتاده است.»

جواد شیرزاد گفت: «چند هفته است که هم ساپینتو و هم‌بازیکنان عصبی هستند و نسبت به شرایط داوری واکنش منفی نشان می‌دهند. اگر فصل پیش تیم قهرمان شد به‌خاطر کنترل حواشی بود. تیم تمرکزش را روی فوتبالش گذاشت و جام گرفت. اگر به گذشته ساپینتو نگاه کنید، در جاهایی که بوده چنین رفتارها و حواشی داشته است. دوستانی که کنارش هستند باید این موارد را به او گوشزد کنند تا این رفتارها را نکند. با این‌طور کارها او استقلال را به حاشیه می‌برد. شاید به او گفته‌اند اگر دادوبیداد کند، می‌تواند روی داوران تاثیر بگذارد و نتیجه بگیرد. این اطلاعات اشتباه را نباید به او بدهند. او شخصیتش همین‌جوری است و اگر کنترل نشود به استقلال آسیب می‌رسد. استقلال دارد راحت فوتبالش را بازی می‌کند و نیازی به این حواشی و جاروجنجال نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «تمام تیم‌های لیگ نوسان دارند. همه تیم‌ها هم‌ بازی خوب داشتند و هم بد. برخی شرایط، شاید به‌دلیل انتخاب سرمربی تیم ملی، وقفه‌ها، شرایط انتخابات تیم ملی باعث شده تا تیم‌ها نوسان داشته باشند. برخی بازیکنان هم به‌خاطر بازی‌های جام جهانی مراقب ساق‌های‌شان هستند. امیدوارم بعد از جام جهانی این بی‌کیفیتی لیگ هم از بین برود و تیم‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار