حجت‌الاسلام و المسلمین بهشتی:

نقش خانواده به‌ ویژه مادران در نهادینه کردن فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان مهم است

تهران (پانا) - مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور در مراسم نور چشم، نقش خانواده به‌ ویژه مادران را در نهادینه کردن فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش خانواده به‌ ویژه مادران  در نهادینه کردن فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان مهم  است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد بهشتی؛ مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه، اولین آیات قرآن با فرمان بخوان آغاز شد و این افتخار ماست که دین ما با توجه به علم و خواندن آغاز شده است، گفت: «همه پیامبران الهی با هدف ایجاد ارتباط میان خالق و مخلوق مبعوث شده اند. انسان ها به طور ذاتی بر دانایی، توانایی،زیبایی و پاکی گرایش دارند افزود: «سرچشمه دانایی الله است که بر تمام جزئیات عالم آگاه است و اگر خود را به او وصل کنیم به آگاهی می رسیم همچنین، توانایی انواع مختلفی چون روحی، جسمی و معنوی دارد که سرچشمه آن هم خداوند است، زیبایی حقیقی و پاکی مطلق نیز از آن خداوند است لذا برای رسیدن به این قله ها باید به سرچشمه اصلی که خداوند است وصل شد و نماز ابزاری است که از سوی خدا برای این امر معرفی شده است.»

حجت‌الاسلام و المسلمین بهشتی افزود: «نماز نه برای خدا که برای خودمان است، چرا که مسیری است برای سپاس گزاری از خداوند به خاطر نعمت هایی که برای انسان فراهم آورده است.»

وی خاطر نشان کرد: «همه پیامبران آمدند تا بین بنده و خالق را پیوند بزنند. مهم ترین کمالاتی که ما انسان ها داریم شامل دارایی، توانایی، زیبایی و پاکی است که خداوند سرچشمه همه ی این هاست. به فرموده حضرت زهرا (س) نماز برای پاکی است. وقتی ما در نماز تسبیح میگوییم یعنی خداوند از هر بدی و پلیدی پاک است. نماز نیز ابزاری برای مراجعه به این سرچشمه ها است که خداوند طراحی کرده است.»

حجت الاسلام بهشتی در پایان به پاسخ به این پرسش که خداوند چه نیازی به نماز ما دارد گفت: «همانگونه که ما می دانیم و قبول داریم خدا مارا دوست دارد و ما نیز دوست داریم نعمت ها و هدایای خدا برایمان بیشتر شود. نماز نیز یعنی من شایستگی و لیاقت همه ی نعمت ها و بیشتر از آن را دارم. آیه ی «وَ لَئِن شَکرتُم لَأزیدَنَّکَم» یعنی نماز نه برای خدا، بلکه برای خودم است؛ یعنی من لایق آینده ی خوش تر، موفقیت چشمگیر و در امان ماندن از بلاها هستم و منافعش به خودم برمی گردد. عبادت نردبانی است برای بزرگ شدن، برای جاودانه تر شدن،برای تواناتر شدن،برای زیباتر شدن و برای پاک شدن. در همه ی ادیان و در زمان همه پیامبران نماز بوده است.»

دانش آموز خبرنگار: ساره شادمهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار