مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی:

کانون‌های فرهنگی و تربیتی محل گفتمان‌سازی و دورهمی‌های نوجوانانه است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت شعار کانون‌ها این است که تکرار مدرسه و آموزشگاه نباشند، چراکه کانون محل رویدادهای اجتماعی و فرهنگی حوزه تعلیم و تربیت، محل گفتمان سازی و گفت‌و‌گو و بستری برای مدیریت فضای غیررسمی و دورهمی‌های نوجوانانه است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی و تربیتی محل گفتمان‌سازی و دورهمی‌های نوجوانانه است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، عباس مهاجر در نشست بررسی طرح تحولی کانون‌های فرهنگی تربیتی امید فردا با اشاره به تحولات اخیر کشور اظهار کرد: این تحولات یک زیربنا و روبنا دارد. این تحولات امتداد تحولاتی است که ایران در دهه‌های اخیر نیز تجربه کرده است. زیربنای این تحولات این است که مردم را ناامید کنند و ایران را ناکارامد برای اداره جامعه جلوه دهند و این تفکر را در کل جهان پابرجا کنند.

وی ادامه داد: روبنای این امر استفاده از ظرفیت و انرژی‌های متراکمی است که در بیرون و داخل جامعه وجود دارد هر جایی که انرژی‌های متراکمی باشد آن را به آتش می‌زنند.

مهاجر بیان کرد: ما در حوزه غیررسمی آموزش و‌ پرورش با انرژی‌های دانش‌آموزان کار داریم؛ در اداره کل فرهنگی هنری، اوقات فراغت دانش‌آموزان را مدیریت می‌کنیم که این امر یک فرصت طلایی است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: انقلاب ما یک انقلاب مبنایی است؛ حاج‌قاسم سلیمانی می‌فرمود فرصتی که در تهدیدها است در خود فرصت‌ها نیست؛ باید با تلاش خود نسل جدید که به ایران و امتداد خط الهی عشق می‌ورزند را تربیت کنیم‌.

وی اضافه کرد: در منطق الهی باید امیدوار باشیم و تلاش کنیم تعلیم و تربیت و گفتمان خود را تقویت و در حوزه‌های مختلف رشد کنیم.

مهاجر عنوان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت نیاز به تحول داریم اگر به دنبال یک خروجی مطلوب هستیم باید فرایندها را تغییر دهیم و در کنار سیاست‌گذاری مدل‌سازی صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش سیاست‌گذاری چهار محور اساسی داریم که یک محور اصلی آن کانون‌ها است. شعار کانون‌ها این است که تکرار مدرسه و آموزشگاه نباشند. کانون محل رویدادهای اجتماعی و فرهنگی حوزه تعلیم و تربیت، محل گفتمان‌سازی و گفت‌وگو و محل مدیریت فضای غیررسمی و دورهمی‌های نوجوانانه است.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: کانون‌ها باید تریبون‌های مسایل فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش باشند. باید در بحث مدل سازی، در دو بخش نظام سخت افزاری و بخش محتوایی و نرم افزاری فعالیت کنیم.

مهاجر گفت: تئاتر درسی فضای متفاوتی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند که باید به یک جریان در آموزش و پرورش تبدیل شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار