ناصرامانی :

کارمندان شهرداری نباید از لایحه افزایش حقوق دولت مستثنی شوند

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت کارمندان شهرداری نباید از لایحه افزایش حقوق دولت مستثنی شوندوتنها دو روز فرصت مانده؛ شهرداری سریعا برای حل مشکل رایزنی کند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کارمندان شهرداری نباید از لایحه افزایش حقوق دولت مستثنی شوند

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا گفت: از ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تقدیم لایحه دو فوریتی به منظور افزایش حقوق کارکنان دولت و همچنین از مجلس شورای اسلامی که این دو فوریت را تصویب کرد تشکر می‌کنم.

او در ادامه طی تذکری گفت: شهرداری تهران باید از این فرصت استثنایی و خدادادی استفاده کند و از طریق رایزنی با دولت و مجلس گپ و شکاف حقوق کارمندان رسمی شهرداری را اصلاح کند. ظاهرا در این لایحه فقط کارمندان دولت و مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری منظور شدند و دستگاه‌هایی که تابع قانون نظام هماهنگ هستند از جمله شهرداری تهران فراموش شدند.

امانی اضافه کرد: اگر آنگونه که در هدف لایحه آمده، منظور عدالت و تناسب‌سازی حقوق کارکنان است خیلی بد است؛ چون 30 درصد از کارکنان عمومی و دولتی که تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند با کارکنانی که مشمول این قانون هستند، فاصله می‌اندازد.

رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: دیروز در مجلس شورای اسلامی به شکل غیر رسمی مکتوب این پیشنهاد را به برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس دادم و امیدوارم یادشان نرود؛ چون فردا یا پس فردا می‌خواهند جزئیات این لایحه را قطعی کنند.

او گفت: از همین تریبون از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران خواهش می‌کنم که این درخواست قانونی و به حق کارمندان رسمی شهرداری تهران و سایر دستگاه‌هایی که تابع قانون نظام هماهنگ هستند را مورد توجه قرار دهند. در دوره های پیش در شهرداری یک مشاور امور پارلمانی داشتیم؛ اما حالا نمی‌دانم آقای زاکانی مشاور دارند یا خیر؟!

امانی تاکید کرد: در لوایح و طرح‌هایی که در مجلس می‌آید یا شهرداری تهران را نمی‌بینند یا حتی به راحتی شهرداری تهران را استثنا می‌کنند. باید اینها را هشدار دهد، معاونین شهردار را دعوت کند و در کمیسیون‌های مربوطه شرکت کنند. دو روز بیشتر فرصت نیست و خواهش می‌کنم این مساله مهم را مورد توجه قرار دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار