مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری:

همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای آذربایجان‌ شرقی برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی از برگزاری همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای آذربایجان‌ شرقی در 21 مهر‌ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای آذربایجان‌ شرقی برگزار می‌شود

مرتضی موحدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با تأکید بر رسالت شهرداری‌ها در توسعه اقتصادی شهرها و ارائه‌ خدمات مناسب برای شهروندان، گفت: برای تحقق این امر، شهرداری‌ها باید سالانه در طرح‌ها و پروژه‌های متعددی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند که این هزینه‌ها با بودجه شهرداری همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری های کل استان در سال گذشته 7 هزار و 500 میلیارد تومان و در سال جاری نیز 11 هزار و 170 میلیارد تومان ات، ادامه داد : با توجه به هزینه های مختلف از جمله هزینه های جاری، نگهداری، فضای سبز و ارایه خدمات شهرداری ها نمی توان با این مبالغ انتظارات مردم در حوزه مدیریت شهری را برآورده کرد.

موحدنیا گفت: بنابراین شهرداری‌ها باید از راه‌های قانونی، منابع مالی جدیدی از قبیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها یا طرح‌ها به کار گیرند.

وی اظهار کرد: برای این منظور همایش و نمایشگاه ملی فرصت های سرمایه گذاری شهرهای آذربایجان شرقی با هدف جذب سرمایه گذار در محورهای سرمایه گذاری شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی، شهر هوشمند و دانش بنیان و اکو سیستم و بوم گردی برگزار می شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی افزود: تا به امروز 133 بسته ‌سرمایه‌گذاری توسط شهرداری‌های استان با برآورد هزینه 33 میلیارد تومان در دو بخش مشارکت مدنی و بی او تی برای معرفی به سرمایه‌گذاران تهیه شده است.

وی با اشاره به جمع آوری بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران در حزوه مدیریت شهری، گفت: 500 سرمایه گذار از داخل و خارج کشور برای حضور در این همایش دعوت شده اند.

موحدنیا افزود: دبیرخانه سرمایه‌گذاری مدیریت شهری با مسئولیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان، در محل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تبریز تشکیل شده است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش مشارکت بخش خصوصی و مشارکت نهادهای مالی در تامین مالی و اجرای پروژه‌های مدیریت شهری و تسهیل امور مربوطه و جلوگیری از تکرار تجربه‌های ناموفق گذشته تاکید کرد و تحقق این مهم را مستلزم انجام برخی اقدامات دانست.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به 74 پست خالی در شهرداری های استان به جز شهرداری تبریز، افزود: مجوز استخدام برای این 74 پست دریافت شده و ثبت نام برای آزمون از 20 تا 30 مهرماه انجام و نیمه دوم آبان ماه نیز آزمون برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار