رضا رحیم پور در جمع مدیران مدارس متوسطه و هنرستان‌های منطقه:

مدرسه نقطه هدف در آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران، از مدرسه به عنوان نقطه هدف در آموزش و پرورش یاد کرد که اگر نقش مدیر به درستی انجام شود سایر نقش‌ها هم درست انجام می‌شود و هیچ نقشی در آموزش و پرورش کلیدی تر، کاربردی‌تر و تعیین کننده‌تر از نقش مدیر مدرسه نیست.

کد مطلب: ۱۳۱۳۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه نقطه هدف در آموزش و پرورش است

رضا رحیم‌پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران با حضور در جمع مدیران مدارس متوسطه و هنرستان ها، با تشکر از زحمات سه ماه پرکار تابستان در توزیع کارنامه ها، ثبت نام، پروژه مهر، مانور بازگشائی و بازگشائی مدراس پس از دو سال دوری دانش آموزان، ضمن تبریک به مدیران جدید الانتصاب با تقدیر از مسئولیت پذیری آنان در جایگاه خطیر مدیریت برای آنان توفیق در خدمت آرزو کرد.

وی با بیان اینکه مدیر باید بتواند با برقراری ارتباط هوشمندانه بین معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء بعنوان سه ضلع اساسی مدرسه، از فرصت‌های موجود، اعم از فرصت‌های آموزشی، مالی و مادی و معنوی، به نفع مدرسه استفاده کند، گفت: مدیر مدرسه باید از سرمایه‌های اجتماعی موجود برای بالابردن استانداردهای آموزشی مدرسه در جهت پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی استفاده کند.

مدیر منطقه علم و صنعت با اشاره به جایگاه خطیر و نقش حساس مدیران مدارس افزود: وظیفه مدیر مدرسه این است که بر کل فرایند‌ها نظارت داشته باشد و سایر همکاران هم باید تمهید مقدمات کنند.

رحیم پور گفت: نقطه هدف آموزش و پرورش در مدرسه است و اگر نقش مدیر به درستی انجام شود سایر نقش‌ها هم درست انجام می‌شود و هیچ نقشی در آموزش و پرورش کلیدی تر، کاربردی‌تر و تعیین کننده‌تر از نقش مدیر مدرسه نیست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های پیش رو و نگاه منطقه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از مهمترین رویکردهایی که در سال تحصیلی جدید در منطقه 9 به دنبال اجرای آن هستیم، توجه ویژه به تربیت و مسائل تربیتی در کنار و هم‌تراز با مسائل پرورشی است. زیرا پرداختن به یک مقوله آموزش فارغ از مسائل تربیتی و پرورشی به طور قطع نمی‌تواند ما را به اهداف مد نظر در سند تحول بنیادین برساند، در عین حال تجربه ثابت کرده است هر جایی که مسائل پرورشی و تربیتی تقویت شده و به خوبی مدنظر قرار گرفته است، رشد مسائل آموزشی را توامان به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار