برگزاری همایش ادبی مهر محرم بر مهر مهربان در طرقبه شاندیز

طرقبه و شاندیز (پانا) - با حضور رضا اشرف‌زاده، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی، حسین امامی‌راد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شاعران دانش‌آموز و فرهنگی و دوست‌داران شعر و ادب محفل ادبی شعرخوانی "مهر محرم بر مهر مهربان" به‌همت معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش طرقبه شاندیز و شهرداری طرقبه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش ادبی مهر محرم بر مهر مهربان در طرقبه شاندیز

حسین عباس زاده امامی راد، نماینده مجلس شورای اسلامی در این همایش ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید و اظهار خرسندی از حضور در جمع شاعران و ابراز ارادت به رضا اشرف زاده، جایگاه علمی و ادبی این استاد پیشکسوت را در زمینه خدمت به زبان و ادب فارسی بسیار ممتاز برشمرد.

امامی راد، با اشاره به دلیر مردان هشت سال دفاع مقدس، مقام شهدا و شهادت را بسیار رفیع دانست و افزود: تاریخ ادبیات ایران سرشار از اظهار ارادت به خاندان اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) است و نام و ذکر مولا علی(ع) همیشه زینت بخش محافل ادبی بوده است.

اسدالله ملکی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش طرقبه شاندیز از استقبال شایسته مدیر آموزش و پرورش و شهردار طرقبه تشکر کرد و گفت: فلسفه برگزاری این همایش را آغاز سال تحصیلی و تأثیرگذاری دو ماه عزاداری در مکتب سید الشهدا، حضرت امام حسین (ع) و دورهمی شاعران دانش آموز و فرهنگی در هفته دفاع مقدس دانست.

در ادامه مراسم رضا اشرف زاده نیز سخنانی در خصوص ادبیات عرفانی و جایگاه مولانا در ادبیات بیان کرد.

در این محفل ادبی که با همکاری شهرداری طرقبه برگزار شد، زهرا عشاق نائب رئیس مجلس دانش آموزی استان، اولین شاعر در این همایش اثر خود را اجرا کرد، در ادامه جمعی از شاعران، آخرین سروده های خود در موضوعات پیامبر و اهل بیت(ع)، دفاع مقدس و مدرسه و نشاط را قرائت کردند. در پایان مراسم از شاعران حاضر در جلسه تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار