در گفت‌وگو با پانا:

ابراهیم اسدی‌: کی‌روش باید اختلاف طارمی و آزمون را حل کند

لیست جام جهانی سورپرایزی ندارد/ سیستم کی‌روشی آمادگی بدنی بالا می‌خواهد

تهران (پانا) - بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است کی‌روش قبل از هر چیزی باید اختلاف بین سردار آزمون و طارمی را حل کند تا تیم ملی بتواند با آرامش و اتحاد راهی جام جهانی شود.

کد مطلب: ۱۳۱۲۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم اسدی‌: کی‌روش باید اختلاف طارمی و آزمون را حل کند

ابراهیم اسدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه و سنگال اظهار داشت: «معتقدم یکی از مزیت‌های این دیدارها این بود که بچه‌های تیم ملی به خودباوری، اعتمادبه‌نفس و باور واقعی رسیدند که می‌توانند مقابل هر تیمی خوب بازی کنند و حتی نتیجه بگیرند. توانایی بازیکنان ایرانی بالاست و تنها مشکل این بود که فدراسیون نمی‌توانست برای تیم ملی بازی دوستانه جور کند. به‌هرحال هر کشوری به خاطر تحریم‌ها و مشکلات سیاسی حاضر نمی‌شود با ما بازی کند و این کار را سخت می‌کند. بااین‌وجود تیم ملی توانست محک خوب و جدی مقابل حریفانش بخورد و این جای خوشحالی دارد که توانستیم هم نقاط ضعف وهم قوت خود را قبل از جام جهانی شناسایی کنیم.»

وی افزود: «هم اروگوئه و هم سنگال تیم‌های قدرتمندی هستند. فکر نکنید این تیم‌ها به‌راحتی به نزدیکی امتیاز می‌دهند. مقابل این دو تیم اما بچه‌ها قدرتمند و خیلی راحت بازی کردند. هر دو تیم بازیکنانی در اختیار داشتند که جزو بهترین‌های دنیا هستند. انتقال توپ مقابل چنین تیم‌های سخت است و بچه‌ها میانه میدان به مشکل خوردند. رفته‌رفته باید تا شروع جام جهانی این مشکل انتقال هم حل شود تا بعد از بازپس‌گیری توپ، این‌قدر سردرگم نباشیم. خیلی مهم است وقتی توپ را می‌گیریم، نقشه‌ای برای رسیدن به دروازه حریف داشته باشیم. برای رسیدن به گل باید بیشتر کارکنیم چون بازیکنانی داریم که هم سرعت خوبی دارند و هم مقابل دروازه رقبا خطرناک هستند.»

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: «سیستمی که کی روش بازی می‌کند، ۴-۱-۴-۱ است و در این شیوه بازیکنان باید شرایط بدنی بالایی داشته باشند. این سیستم دوندگی بالایی می‌خواهد به‌خصوص هافبک دفاعی که به بازی گرفته می‌شود. باید بازیکنان ما توان بدنی خود را ارتقاء دهند تا بتوانند در جام جهانی خوب این سیستم را اجرا کنند. اگر می‌بینید خیلی زود بازیکنان توانستند به سیستم کی روش برگردند به خاطر این است که قبلاً با او کارکردند و می‌دانند او چه می‌خواهد.»

ابراهیم اسدی گفت: «تیم سنگال را وقتی دیدم، آن‌ها هم خوب جمع می‌شدند و هم خوب برای حمله می‌رفتند. این نوع بازی هم قدرت بالایی می‌خواهد. آن‌ها وسط زمین را گرفته بودند. ما نباید خودمان را با سنگال مقایسه کنیم. عزت الهی و ابراهیمی هنوز آن توان بدنی که باید را نداشتند. مخصوصاً عزت الهی که کم آورد. البته که در بازی‌های دوستانه بازیکنان زیاد ریسک نمی‌کنند. آن‌هم نزدیک جام جهانی. اگر خدای‌ناکرده کسی رباط بدهد یا مصدومیت سختی برایش پیش بیاید، جام جهانی را از دست می‌دهد. فقط طوری بازی می‌کنند که نظر سرمربی جلب شود. بازیکنان ما درمجموع خوب بودند‌ یعنی کی روش به همه بازی داد تا آن‌ها را تست کند‌ بعید می‌دانم، لیست نهایی تیم ملی سورپرایزی داشته باشد. از این بازیکنان که بالاتر نداریم و همین‌ها شاید به یکی دو تغییر به جام جهانی بروند‌. در لیگ بازیکنی نداریم که معجزه کند و کی روش بخواهد او را به لیست بیاورد.»

وی در پایان با اشاره به اختلاف طارمی و سردار آزمون تأکید کرد: «این مسائل پیش‌پاافتاده است و در همه تیم‌ها پیش می‌آید. اگر این دو بازیکن باهم زاویه‌ای هم داشته باشند باید کی روش ابتدا این موضوع را قبل از هر چیز دیگری حل کند تا تیم یکدل شود‌. آرامش و اتحاد قبل از جام جهانی واجب‌تر از هر چیزی است. مردم تیم ملی را دوست دارند و امیدوارم با کمترین مشکل تیم ملی راهی جام جهانی شود و نتایجی بگیرد که دل مردم ما شاد شود.»

بهنام آقاجانلو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار