رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان ایلام:

مجاهدت معلمان جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان ایلام از نمایشگاه دفاع مقدس در مدرسه‌ استثنایی امید آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مجاهدت معلمان جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه‌ سفر خود به استان ایلام از نمایشگاه دفاع مقدس که در مدرسه‌ی استثنایی امید آموزش و پرورش شهرستان ملکشاهی برگزار شد بازدید و از دانش آموز محمد حاتمی و دانش آموزان با نیازهای ویژه (سندروم داون) این شهرستان که اخیرا در مسابقات ورزشی حائز ۲ مقام اولی و سومی در سطح کشور شده بود تقدیر کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این بازدید ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به تمامی دانش آموزان و فرهنگیان اظهار داشت: تمامی تلاش ما این است که سال خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم علی الخصوص بعد از یکی دوسالی که به خاطر کرونا مدارس مجازی و دانش آموزان از فضای مدرسه دور بوده اند. بنده توفیق این را دارم که خادم و خدمت‌گزار دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده‌های آنان باشم. ما در نظام تعلیم و تربیت و تعیین اهداف آن و تعیین برنامه‌هایی که داریم هیچ تفاوتی بین دانش آموزان قائل نیستیم. اهداف، منابع و زیرساخت‌های آموزش و پرورش یکپارچه هستند و کلیه‌ی این‌ها در اختیار همه‌ی دانش آموزان و اولیای آنان می باشد.

هر دانش آموز یک استعداد است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان داشت: هرکدام از دانش آموزان یک استعداد هستند و هرکدام دارای توانایی خاصی می‌باشند و وظیفه‌ی ما نیز این است که مسیر رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کنیم و قطعا هیچ‌چیزی را در این مسیر کم نخواهیم گذاشت.

حمید طریفی حسینی افزود: از زحمات تمامی معلمان نیز تقدیر و تشکر میکنیم چراکه وقتی کرونا در کشور همه گیر شد و مدارس به صورت حضوری تعطیل شدند ولی جریان تعلیم و تربیت به کار خود ادامه داد این مدیون زحمات معلمان و همراهی خانواده ها می‌باشد. ان شاءالله با حضوری شدن آموزش‌ها برای تربیت نسلی که آینده ساز است آماده شویم و شرایط را مهیا کنیم.

معلمی بویژه در مدارس استثنایی جلوه ای از ایثار و فداکاری است

وی به اشاره به تعلیم و تربیت چندساحتی برای دانش آموزان اظهار داشت: تمامی وقت و زمان و انرژی ما باید معطوف به این مسئله باشد تا ساحت‌‌های مختلف به خصوص در حوزه پرورشی و تربیتی را برای دانش آموزان فراهم کنیم و این مجاهدتی که معلمان ما دارند و کلا معلمی و به خصوص معلمان مدارس استثنایی، جلوه‌ای از ایثار و فداکاری است. کار در مدرسه استثنایی یک کار ایثارگرایانه‌ست و معلمین ما جز صبورترین معلمان بوده و ما قدردان تلاش این بزرگواران هستیم.

اصل تربیت در خانه اتفاق می افتد

وی ادامه داد: خانواده رکن تعلیم و تربیت است. ما در نظام تعلیم و تربیت باید هماهنگی لازم را با خانواده ها داشته باشیم چراکه اصل تربیت در خانه اتفاق می افتد و این همگرایی کاریست که ما باید به آن دست پیدا کنیم. تجربه‌ی کرونا نشان داد که ما بسیار بیشتر از این‌ها نیز میتوانیم روی کمک و مشارکت خانواده ها در تعلیم و تربیت رسمی حساب باز کنیم.

حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: خود دانش آموزان نیز باید بدانند که گران‌بها ترین دوره‌ی زندگی همین دوره‌ی دانش آموزی است چراکه میتوان در آن استعدادهای نهفته را کشف کنند.

مشکلات نباید مانع پیشرفت باشد

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آغاز هفته‌ی دفاع مقدس اظهار داشت: هیج انسانی کامل نیست و همه به نوعی دارای مشکل یا مشکلاتی می باشند ولی باید به یک نکته توجه کنیم که این مشکلات مانع پیشرفت در زندگی نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به وجود برخی مشکلات برای بعضی از بزرگان علم و ادب و اندیشه گفت: برای مثال یکی از شاعران پرآوازه‌ی کشورمان به نام رودکی، به صورت مادرزادی نابینا بوده اما با وجود این وضعیتش اشعاری را سروده که تحسین همگان را در پی دارد. بنابراین اگر خداوند دری را به روی انسان میبندد درهای دیگر را به روی وی می‌گشاید و می‌بایست به خداوند متعال توکل کرد‌ و از او کمک بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه هفته‌ی دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد.

قرائت قرآن، پخش سرود ملی و اجرای ۲ سرود توسط گروه سرود دانش آموزان دختر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار