یک مسئول در سازمان نهضت سوادآموزی:

سالانه 150هزار نفر در کشور تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند

زنجان (پانا) - مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت هدفگذاری سازمان نهضت سوادآموزی، تحت پوشش قرار دادن سالانه 100 تا 150 هزار نفر برای خروج از بی‌سوادی است.

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سالانه 150هزار نفر در کشور تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند

مهدی نامجومنش امروز در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افراد 10 تا 49 ساله، جامعه هدف سوادآموزی هستند که تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مبنای کار نهضت سوادآموزی، سرشماری‌های رسمی سراسری است، خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری در سال 1395 جمعیت افراد بی‌سواد ایرانی 2 میلیون و 300 هزار نفر بوده و با احتساب اتباع خارجی 2 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد در کشور داریم.

نامجومنش ابراز کرد: از سال 95 به بعد، سالانه تعدادی از افراد بی‌سواد تحت پوشش رفته که اگر قبولی‌های آنها را کسر کنیم، تعداد بی‌سوادان هم‌اکنون کمتر از 2 میلیون و 300 هزار نفر شده است.

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: هدفگذاری سازمان نهضت سوادآموزی برای تحت پوشش قرار دادن سالانه بین 100 تا 150 هزار نفر است و امسال آماده هستیم که حجم پیش‌بینی‌شده را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام آموزش بی‌سوادان همه‌ساله از مرداد و شهریور آغاز می‌شد، اظهار کرد: امسال با توجه به تغییراتی که قرار بود به وجود بیاید، کلاس‌گذاری‌ها از اول مهر به شکل خود معمول خود آغاز خواهد شد ضمن اینکه از ابتدای سال جاری هم یک سری کلاس‌ها مانند نیروهای مسلح، ندامتگاه‌ها و اتباع خارجی برای شروع جذب، دایر بود.

نامجومنش با بیان اینکه یک دوره به نام سوادآموزی است که برابر با سوم ابتدایی است، خاطرنشان کرد: اگر فردی دوره سوادآموزی که برابر با سوم ابتدایی است را تمام کند، دیگر آن فرد بی‌سواد نیست، اما کم‌سواد است و نیاز به کار بیشتر دارد.

وی افزود: بنابراین دوره دیگری به نام انتقال است که اگر سوادآموز در دوره انتقال شرکت کند، ارزش کارنامه تحصیلی آن برابر با پایان دوره ابتدایی و فرد می‌تواند ادامه تحصیل بدهد.

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: برای افرادی که سن بالایی دارند، دوره‌ای تحت عنوان «تحکیم» پیش‌بینی شده که هدف عمده آن تثبیت و تعمیق یادگیری است که این دوره هم به‌صورت حضوری و هم نیمه‌حضوری انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار