معاون شهردار تهران به پانا خبر داد:

امکان تردد ون‌ها و مینی‌بوس‌ها در خطوط BRT در ایام بازگشایی مدارس

ترافیک صبحگاهی با شناور شدن ساعات اداری ۲۲ درصد کاهش می‌یابد/ ۷۱۶ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت افزوده می‌شود

تهران (پانا) - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت که در ایام بازگشایی مدارس بر اساس مصوبه شورای ترافیک در سه خطوط BRT اجازه تردد ون‌ها و مینی‌بوس‌ها وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
امکان تردد ون‌ها و مینی‌بوس‌ها در خطوط BRT در ایام بازگشایی مدارس

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در ایام سال تحصیلی جدید و افزایش 30 درصدی سفرهای آموزشی گفت: «در سال‌های گذشته درخصوص استفاده از روش‌های مدیریت تقاضای سفر با ترس عمل کردیم. استفاده از روش ساعت کاری انعطاف‌پذیر دست‌کم برای 20 سال پیش است و روشی است که در دنیا امتحان شده و در شرکت‌های خصوصی نیز مورد استفاده است.»

وی ادامه داد:‌ «پیش‌بینی می‌شود ساعت کار انعطاف‌پذیر می‌تواند تا 22 درصد بر پیک صبحگاهی که بین ساعت 6 و نیم صبح تا 8 صبح است تأثیرگذار باشد. کارکنانی که علاقه‌مند باشند ساعات کاری نزدیک به 9 صبح را انتخاب کنند و این شناور‌شدن ساعت اداری بر بار ترافیکی صبحگاهی تأثیر زیادی خواهد گذاشت. همچنین ساعت طرح ترافیک را یک ساعت افزایش داده تا تمایل برای استفاده از خودروی شخصی کاهش پیدا کند. همچنین سرویس مدارس (اتوبوس) را راه‌اندازی کردیم.»

معاون شهردار تهران گفت: «20 درصد دورکاری پیشنهاد شده است که مورد تصویب قرار نگرفت اما می‌توانست روش مؤثری بر کاهش ترافیک باشد بسیاری از کارها قابلیت این را دارند که به‌صورت غیرحضوری انجام شوند و این موضوع اگر یک درصد هم بر کاهش بار ترافیکی اثر داشته باشد بسیار مؤثر است. همچنین در ایام بازگشایی مدارس بر اساس مصوبه شورای ترافیک در سه خطوط BRT اجازه تردد ون‌ها و مینی‌بوس‌ها وجود دارد.»

شفیعی درباره ورود اتوبوس‌های جدید هم‌زمان با بازگشایی مدارس گفت:‌ «تعهدی درباره ورود 550 اتوبوس پیش از آغاز سال تحصیلی داده‌ شده بود که براساس آخرین آمار تعمیرات 382 اتوبوس تمام‌شده و در دو روز آینده دستگاه کارت‌خوان و GPS آن نیز نصب می‌شود و وارد ناوگان می‌شوند. علاوه بر آن 51 دستگاه از ایران‌خودرو دیزل تحویل گرفتیم و 55 دستگاه دیگر نیز تحویل می‌گیریم و قول داده شد 200 دستگاه دیگر از محل قرارداد ایران‌خودرو دیزل با وزارت کشور در مهر‌ تحویل گرفته شود. از وزیر کشور درخواست داریم دستور ویژه‌ای برای شرایط خاص پایتخت درباره تحویل این اتوبوس‌ها داده شود تا درگیر مراحل اداری نشوند و این 200 اتوبوس آماده تحویل که شهرداری هم آمادگی پرداخت 20 درصد سهم خود را دارد به ناوگان اتوبوس‌رانی تحویل داده شود. بنابراین 716 دستگاه یعنی معادل 32 درصد وضعیت موجود ناوگان در روزهای منتهی بازگشایی مدرسه به ظرفیت اتوبوس‌رانی شهر تهران افزوده می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار