نماینده مجلس شورای اسلامی :

لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش، حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های کشوراست

قرچک(پانا)- نماینده مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را محور اصلی تعلیم و تربیت دانست و لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش را حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های کشوردانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش، حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های کشوراست

حسین نوش آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه مدیران مدارس، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت یک نهاد تنها منحصر به دانش‌آموزان نیست و معلمان نقش بسزایی را در هدایت و راهبری تعلیم و تربیت کشور ایجاد می کنند که آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند « معلم‌ها پیشگام تحول هستند » .

نوش آبادی لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش را حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های کشور دانست و اظهار کرد: لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش، حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های کشور است تا مسئولیتی که به آموزش و پرورش محول شده است با حمایت و پشتیبانی نهاد های مختلف امکان پذیر شود. اگر ما آموزش و پرورش را رها کنیم بدون امکانات و ظرفیت‌های مادی موفق نمی شود؛ آموزش و پرورش نهادی است که وظیفه آن مشخص است و نیاز به امکانات و تجهیزات مادی و معنوی دارد و همه نهاد‌ها باید به آموزش و پرورش در راستای رسیدن این اهداف کمک کنند.

وی در ادامه آموزش و پرورش را محور اصلی تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش محور اصلی تعلیم و تربیت است که در کنار آن سایر نهادها نیز مسئولیت دارند؛ یکی از وظایف ما این است که آموزش و تربیت را محور تحول قرار دهیم که اگر تغییر و تحولی قرار است صورت بگیرد باید در راستای تعلیم و تربیت باشد.باید نسلی را تربیت کنیم که هدف و شعار آن عدالت باشد؛ عدالتی که منشأ آن تحول است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان به جهاد تبیین که مورد تأیید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین که محور آن آموزش و پرورش است و مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیازمند جهاد است؛ در این راه باید ایثار کرد؛ روشنگری نیاز به مجاهدت دارد و شناخت راه حق و درست نیاز به جهاد و تلاش شبانه روزی دارد؛ علت این گره‌های کور و بن بست‌ها این است که ما جهادی برای خدا نداریم و در سند تحول بنیادین که مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار داده است همین اهداف گنجانده شده است که متأسفانه مقام معظم رهبری گله‌مند هستند که چرا نتوانستند این سند را پیاده کنند .

خبرنگار دانش‌آموز : کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار