معاون تربیت بدنی و سلامت و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

هدف از برگزاری مسابقات فوتسال، کشف، شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی است

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، هدف از برگزاری این مسابقات را کشف، شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی برای حضور در مسابقات و اردوهای ملی و رده‌های بالاتر کشوری با رویکرد پرورشی و فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مسابقات فوتسال، کشف، شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی است

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام شهدای دانش‌آموز، به میزبانی اداره کل شهرستان های تهران، گفت: در تابستان 1401، شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان در مسابقات و جشنواره‌های ورزشی کشور بودیم، مسابقاتی که با همت فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در 7 استان کشور و در 15 رشته برای پسران و دختران برگزار شد و باعث ایجاد شور و نشاط در فضای تعلیم و تربیت شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را کشف و هدایت استعدادهای ورزشی دانست و بیان کرد: این مسابقات با رویکرد پرورشی و فرهنگی و مزین به نام شهدا از جمله شهید سلیمانی برگزار شد و هدف آن کشف، شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی برای حضور در مسابقات و اردوهای ملی و رده‌های بالاتر کشوری است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: با حمایت وزیر آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد که در طول سال تحصیلی نیز مسابقات را در سطح مدرسه‌، ‌منطقه، استان و کشور در رشته‌های ورزشی آموزشگاهی و کانون‌های آموزشی آموزش و پرورش دنبال کرده و در رشته‌های مدال‌آور بتوانیم با تلاش بیشتر و با برنامه‌ریزی استمرار دهیم.

ستاری‌فرد اظهار کرد: بنا بر مطالبات مقام معظم رهبری که از جوانان تحصیل، تهذیب و ورزش را مطالبه دارند، آموزش و پرورش خود را مکلف می‌داند که برای تحقق این سه موضوع مهم برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموز و تحقق اهداف تربیت، ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه مد نظر وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این شور و هیجان که در ورزش دانش‌آموزی شکل گرفته طبیعتا به نشاط اجتماعی کشور نیز کمک خواهد کرد و این مسابقات می‌تواند با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج ورزشکاران کشور موضوعات و مقوله‌های تقویت معنویت و همچنین برنامه‌های تربیتی و فرهنگی را دنبال کند و به دنبال آن ارزش افزوده فرهنگی، تربیتی نیز خلق خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: طاها دلاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار