با حضور فرماندارشهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد

دانش‌آموز خودش را درلباس فرم با شخصیت تصور می کند

طرقبه شاندیز(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه آموزش و پرورش به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خودش را درلباس فرم با شخصیت تصور می کند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز در پاسخ به طولانی شدن روند انتصابات مدیران امسال گفت: در فرایند انتصابات مدیران، در مرحله اول آزمونی از مدیران گرفته می شود، این فرایند در سامانه ltms امسال به مشکل برخورد کرد و حدودا 15 روز به طول انجامید تا دوباره راه اندازی شد.

مصطفی مصدقی در ادامه افزود: بعد از آزمون مجازی، مصاحبه ی حضوری و استعلام حراست می باشد که همکاران حراست باید در آموزش و پرورش استان نسبت به تسریع این امر همکاری لازم را داشته باشند.

مصدقی در پاسخ به سوال شروع سال تحصیلی جدید تاکید کرد: روز دوم مهر شروع سال تحصیلی جدید می باشد. در ایام آخر ماه صفر در مشهد هم این طور برنامه ریزی شده است، که نواحی نزدیک به حرم مطهر باید مدارس را در اختیار هیئات عزاداری قرار بدهند. فعلا دستورالعمل مبنی بر تعطیلی مدارس در هفته اول مهر از طرف اداره کل صادر نشده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش در رابطه با لباس فرم مدارس اعلام کرد: لباس فرم از نظر هزینه کاملا به نفع خانواده ها می باشد مبلغی که در طول 9 ماه سال تحصیلی هزینه می شود در حقیقت هزینه بسیار کمی را برای خانواده ها ایجاد می کند و اگر این لباس فرم نباشد مجبور هستند هفته ای یک نوع شلوار یا لباسی بپوشند که با هزینه بالایی خریداری شده و در زنگ تفریح یا ورزش با زمین خوردن ضربه ببیند، و ضرری دو چندان برای خانواده ها دارد.

مصدقی با بیان اینکه دانش آموز با پوشیدن لباس فرم، در خارج از محیط مدرسه احساس بزرگی می کند گفت: دانش آموز دراین لباس، خودش را با شخصیت تصور می کند و مسایل اخلاقی و رفتاری را در محیط اجتماعی خارج از آموزشگاه رعایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ما هیچ اجباری در پوشش لباس فرم مدارس نداریم به هر صورت از لحاظ هزینه، لباس فرم به نفع خانواده و مدرسه است.

وی در باره سرانه مدارس اعلام کرد: سرانه مدارس حدود 6 الی 7 سال است واریز نشده است مبلغی که در سال گذشته در دو مرحله واریز شده است بسیار ناچیز هست.

مصدقی تصریح کرد: اخذ وجه از اولیاء اجباری نیست، ولی از کمک های مردمی که والدین داوطلبانه به مدارس می دهند استقبال می کنیم. خدا را شکر می‌کنم اولیا در سراسر کشور به این نتیجه رسیده اند که مدارس به سمت مردمی بودن کشیده شود.

رحیمیان فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز درپایان نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان گفت: ما برای حل مشکلات مردم، با حضور متولیان دستگاه‌های دولتی شهرستان در کنار اصحاب رسانه و خبرنگاران خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار