اقدامات اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین؛

ظرفیت اقامتی واحد‌های آموزشی و رفاهی آموزش و پرورش ایلام به رایگان در اختیار زائران اربعین است

تهران (پانا) - تمام ظرفیت اقامتی واحد‌های آموزشی و رفاهی آموزش و پرورش ایلام به‌طور رایگان در اختیار زائران اربعین و ۲۳ واحد آموزشی در اختیار متولیان خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت اقامتی واحد‌های آموزشی و رفاهی آموزش و پرورش ایلام به رایگان در اختیار زائران اربعین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تشریح برخی از مهم‎ترین خدمات این اداره‌کل در جهت خدمت به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شد تا تمام مدارس در مسیر تردد زائران اربعین برای رفاه حال آنان در اختیار قرار گیرد. همچنین چندین موکب در سراسر استان و مسیر حرکت زائران ساخته شده است.

علی درویشی عمده فعالیت این موکب‌‎ها را در شهرستان‎های هلیلان، دهلران، ملکشاهی، مهران ایوان و ایلام برشمرد و گفت: آموزش و پرورش استان ایلام با استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانش‌آموزان در حال خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه کرد: علاوه بر فعالیت موکب‌های آموزش و پرورش که فرهنگیان و دانش‌آموزان در آنها مشغول خدمت‎رسانی هستند، ۲۵ دستگاه کولر و ۲۲ دستگاه آبسردکن در پایانه مرزی و دیگر اماکن شهر مهران نصب و راه اندازی شده است تا زائران امام حسین علیه السلام بتوانند از امکانات آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تمام ظرفیت اقامتی در واحد‌های آموزشی و رفاهی آموزش و پرورش استان ایلام در اختیار زائران اربعین قرار گرفته است که ۵هزار نفر روز در این ایام در خانه‎های معلم اسکان داشته‎اند و تاکنون نزدیک به۵۰ هزار نفر از خدمات آموزش و پرورش استان ایلام بهره‎مند شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: اقامت در مراکز آموزشی و رفاهی آموزش و پرورش در سطح استان رایگان است.

رئیس قرارگاه اربعین آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت مدارس، سالن‎های ورزشی و محیط‎های اداری آموزش و پرورش شهرستان مهران برای پارک وسایل نقلیه زائران استفاده شده است، گفت: روزانه هزار خودرو در محوطه اماکن متعلق به آموزش و پرورش در شهرستان مهران پارک و استقرار داده می‎شود.

وی در پایان اظهار کرد: این خدمات علاوه بر همکاری با سایر دستگاه‌‎های اجرایی مستقر در شهر مهران و سراسر استان است که از امکانات و اماکن آموزش و پرورش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین استفاده کرده‌اند؛ برای مثال ۲۳ واحد آموزشی در اختیار متولیان خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار