کشف بیش از 350 میلیارد ریال انواع ارز در طرح مبارزه با دلالان ارزی در تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 2 میلیون و 874 هزارو 106 واحد ارز خبر داد و گفت کارشناسان ارزش کشفیات را بیش از 350 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۸۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از 350 میلیارد ریال انواع ارز در طرح مبارزه با دلالان ارزی در تهران

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی توضیح داد: طرح مبارزه با دلالان ارزی به‌ منظور انضباط بخشی و از بین بردن بسترهای تخلفاتی، پایش، نظارت، رصد و کنترل بازار ارز در دستورکار این پلیس قرار گرفت و با استفاده از امکانات با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخلان بازار ارز هفته گذشته اجرا شد. این طرح با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی نسبت به اجرای طرح مذکور با هماهنگی قضایی و همکاری یگان امداد با به کارگیری 20 اکیپ عملیاتی و استفاده از تعداد 80 نفر کارکنان در نقاط هدف اجرا شد.

این مقام انتظامی افزود: در پی نشر اخبار مرتبط با مشکلات در توافقات بین‌المللی، دلالان با انتشار پالس‌های منفی درصدد افزایش نرخ ارز هستند، راه‌پیمایی و مراسم اربعین حسینی دراوضاع فعلی نیز فشار برای تقاضای سهمیه دلار در بازار را تشدید نموده است. بنابردلایل اعلامی عده‌ای سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از موقعیت، موجبات تلاطم دربازار ارز و افزایش قیمت ارز را فراهم می‌کنند که در این راستا 14 فقره پرونده تشکیل، 17 نفر متهم دستگیر و مقدار106/874/2 واحد انواع ارز کشف و به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 350 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد : یکی از معضلات اساسی که جامعه در شرایط فعلی با آن درگیر است و با معیشت مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط می‌باشد بالارفتن قیمت ارز به دلیل سوداگری افراد منفعت طلب است با توجه به اینکه ارز کالای سرمایه‌ای نبوده و فقط کسانی‌که نیاز به ارز دارند باید آن‌ را تهیه کنند لیکن شاهد هستیم که عده‌ای سودجو با سفته بازی اقدام به خرید و فروش، احتکار به انگیزه بالارفتن قیمت می‌‌کنند. از این رو از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده چنین مواردی با این پلیس به شماره‌های 02166747343 یا 09999871392 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار