استاندار آذربایجان‌شرقی:

ما خود را مکلف به رعایت عدالت آموزشی می‌دانیم

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه گفت و گوی مجازی با مدیران مدارس، با اشاره به زحمات فرهنگیان، ضرورت اجرای عدالت آموزشی را بسیار مهم عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ما خود را مکلف به رعایت عدالت آموزشی می‌دانیم

زین‌العابدین رضوی خرم در گفت‌و‌گوی مجازی با مدیران مدارس سراسر استان گفت: جامعه فرهنگیان مورد اعتمادترین قشر در بین مردم و خانواده ها هستند و تلاش معلمان علی الخصوص در مناطق محروم و همکاری خیرین بزرگوار که از جان و مال خود برای ارتقا فیزیکی و علمی مدارس هزینه می کنند ستودنی است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: جایگاه معلمان بسیار ارزشمند و با عظمت است و به همین خاطر در مکتب ما از آن بعنوان جایگاه اولیا و پیامبران نام برده شده است و آموزش و پرورش بعنوان پایگاه معنویت و ارزش های انسانی با وجود معلمان معنا پیدا می کند.

خرم با اشاره به تلاش بی‌وقفه معلمان در ایام کرونا و آموزش مجازی، گفت: بعد از دو سال وقفه امسال شاهد بازگشایی حضوری مدارس هستیم و مدیران و معلمان باید روح زندگی و‌زنده بودن را دوباره در مدارس جاری کنند.

استاندار با بیان اینکه تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری تا حدودی ارتباط بین معلم و شاگرد را گسسته بود، ادامه داد: بهبود این ارتباط و جبران عقب ماندگی درسی مدنظر جدی قرار گیرد.

وی بر توجه جدی به پرورش دانش آموزان نیز تاکید کرد و افزود: زیست بوم جدید و تغییرات بوجود آمده با محتواهای به روز و هنرنمایی مدیران و معلمان تعلیم و تربیت ثمربخش را ایجاد خواهد کرد.

خرم در ادامه تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در لایه های مختلف عملیاتی شود و با توجه به محتوای ارزشمندی که این سند دارد باید دستگاه تعلیم و تربیت را از دچار شدن به روزمرگی برهانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: ما خود را در هر شرایط مکلف به رعایت عدالت آموزشی می دانیم و شناسایی نیازمندی ها مهم ترین مسئولیت اجتماعی در این مورد است.

وی در توصیه به مدیران مدارس افزود: زنجیره فکری و علمی را بین دانش آموزان و معلمین ایجاد کنید تا ارتقا کیفی و کمی را شاهد باشیم و در این بین ارتباط خانواده ها با مدارس و آگاهی آنان از زیست بوم جدید و نوع رفتار با تغییرات بوجود آمده با آموزش و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه محیا شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت دقیق و حساس سرویس مدارس و اینکه بار مالی اضافی به خانواده ها تحمیل نشود، افزود : قبل از بازگشایی مدیران با فرمانداران و بخشداران جلساتی داشته باشند.

استاندار در پایان خاطر نشان شد: همه ارگان ها و دستگاه ها باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا با توجه به برنامه ریزی ها دقیق و تخصصی و تلاش های جهادگونه و شبانه روزی مدیرکل آموزش و پرورش استان و عوامل اجرایی شاهد بازگشایی شکوهمند و بانشاط مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ باشیم و دانش آموزان این مرز و بوم در آرامش تحصیل کنند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار