استاندار اصفهان:

رشد نباید تک‌بعدی باشد

اصفهان(پانا) - سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت رشد دانش‌آموزان باید متوازن و در همه عرصه‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد نباید تک‌بعدی باشد

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح پنجشنبه هفدهمین روز از شهریورماه سال 1401؛ در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی ضمن تقدیر از عملکرد ویژه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وی با حضور میدانی سعی کرده موتور محرکه این مجموعه عظیم باشد و آموزش و پرورش را با حرکتی جهادی به پویایی وادار کنند.

وی افزود: این جشنواره‌ها در تمام کشورهای دنیا با اهدافی برگزار می‌شود و این جشنواره با هدف تقویت روحیه پژوهش، کاربردی سازی علم، گردهم آوردن استعدادها، کمک به بار نشستن توانمندی دانش‌آموزان و الگوسازی نوجوانان برای همسالان به انجام رسید.

مرتضوی ادامه داد: باید با رویکرد برآیندی به مسئله جشنواره‌ها نگاه کنیم که ماحصل آن برای فرهنگ و تمدن کشور ما خواهد ماند و سکویی برای تقویت نظام سلطه نمی‌شود، همچنین باید توجه کنیم این جشنواره چگونه باعث وسعت و افزایش دامنه استعدادیابی می‌شود و می‌تواند در جنبه‌های مختلف فرصت ارتباط سازی با مؤلفه‌های هویتی ایجاد کند.

استاندار اصفهان ابراز کرد: اگر دانش‌آموز در یک فرایند با مؤلفه‌های هویتی خود ارتباط عمیق پیدا کرد، نتیجه این می‌شود که 6 هزار دانش‌آموز برای دفاع از این کشور قد علم می‌کنند و در مقابل کشوری که قریب 45 کشور حامی آن هستند تا انقلاب یک کشور را زمین بزنند، می‌ایستند و این دستاورد بزرگ را دارد.

وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی بحران انرژی، کشورهای اروپایی را زمین‌گیر کرده، جنگ روسیه و اوکراین باعث شده کشورهایی که خود را اقتصاد بزرگ می‌دانستند کاسه گدایی و چه کنم بعد از چند ماه به دست بگیرند و اگر نگاهی به تاریخ و تمدن ایران داشته باشیم شان و منزلت خود را بیشتر درک می‌کنیم و باید منزلت ایران در این جشنواره‌ها مد نظر قرار بگیرد.

مرتضوی تصریح کرد: اگر ما ضمن شناسایی قبل، در حین و بعد از جشنواره برنامه‌ریزی نکنیم که آینده‌سازان و مالکان آینده مؤلفه‌های هویتی خود را نشناسند و ظرفیت آن ایجاد نشود نمی‌توانیم به همه اهداف این جشنواره‌ها دل ببندیم، شاید صورت ظاهری هدف جشنواره انجام شود؛ اما اگر می‌خواهیم رویداد بزرگی رخ دهد باید استعدادها دست‌به‌دست دهند و یک اتفاق قلبی بیفتد، اتفاق‌های قلبی بوده است که ایران را نجات داده است.

وی تأکید کرد: می‌دانم با نگاه جامع، وزیر آموزش و پرورش به این موضوع توجه می‌کند، زیرا با رشد دانش‌آموزان و با حضور در جشنواره، شاخص می‌شوند و می‌توانند الگو باشند، همچنین مواظب باشید رشد ما کاریکاتوری نباشد، وقتی رشد کاریکاتوری است که نگاه تک‌بعدی به رشد داشته باشیم، اگر برنامه‌ریزان توجه نکنند ظرفیت دانش‌آموزان از بین می‌رود و باید توازن شخصیتی رخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار