سلاجقه در حاشیه جلسه هیأت دولت:

موضوع «زباله‌سوزی» و «مدیریت پسماند» در دستور کار شخص رئیس‌جمهوری قرار گرفت

تاکید رئیس‌جمهوری بر حفظ اکوسیستم و احیای تالاب انزلی است

تهران (پانا) - رئیس حفاظت محیط زیست گفت پس از سفر رئیس‌جمهوری به استان‌های شمالی، دو موضوع «زباله‌سوزی» و «مدیریت پسماند» در دستور کار شخص رئیس‌جمهوری قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
موضوع «زباله‌سوزی» و «مدیریت پسماند» در دستور کار شخص رئیس‌جمهوری قرار گرفت

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بهره‌برداری از آب‌های ژرف در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: قرار شده معاونت علمی ریاست جمهوری آزمایشات و مطالعاتی درباره سه چاه ژرف انجام دهد و بعد از نظر کمی و کیفی تصمیم‌گیری خواهد شد که از این آب‌ها استفاده شود یا نه. از این موضوع اطلاعی ندارم امام ممکن است بحث اضطرار مطرح باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع جمع‌آوری زباله در استان‌های شمالی کشور، گفت: پس از سفر رئیس‌جمهوری به استان‌های شمالی، دو موضوع در دستور کار اساسی و دستور کار شخص رئیس‌جمهوری قرار گرفت. یکی موضوع پسماند است که کارگروه ملی پسماند کشور هر هفته در سازمان محیط زیست با معاونین وزرای مربوطه تشکیل می‌شود. در موضوع سراوان، خوشبختانه یک برنامه عملیاتی بسیار عالی ریخته شده و دیروز هم موضوع با استاندار ‌مطرح شد و آنجا وضعیت مناسبی دارد. باقی پسماند هم در یک بازه زمانی متولیانش، روش اجرای کار، محل تامین اعتبار و بازه زمانی کاملا مشخص شده است و این دستور کار اصلی سازمان است.

وی ضمن اشاره به موضوع زباله‌سوزی نیز بیان کرد: زباله برای ما سرمایه است و الان موضوع ساری در مرحله نهایی است و نود و چند درصد پیشرفت دارد، در بحث نوشهر هم انجام شده است. واقعا موضوع به این سمت و سو رفته است که زباله ارزش افزوده شود. ما ساماندهی کرده‌ایم و دیگر اجازه تخلیه زباله داده نمی‌شود و پساب تصفیه می‌شود.

سلاجقه در رابطه با احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده است و صد میلیون مترمکعب آب از تصفیه خانه‌های شهرهای تبریز و ارومیه رها شده است. مشکل آب هم که حل شود حتماً انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی‌سیب انجام می‌شود. جهاد کشاورزی استان باید تکالیف خود را در زمینه کشت‌های جایگزین و کشت‌های کم آب‌بر و رهاسازی به موقع آب انجام دهد و وزارت نیرو هم باید حقابه را بر سر تالاب تحویل دهد نه در مسیر.

وی درباره تالاب انزلی نیز بیان کرد: در تالاب انزلی هم تاکید رئیس جمهوری بر حفظ اکوسیستم و احیای این تالاب است. یک قرارگاه جهادی تشکیل شده است و قرار است در یک بازه زمانی مشخص این امر را پیگیری کنند از جمله اینکه حریم تالاب مشخص شود که انجام شده است و نیز مباحث حقوقی و ادعای برخی در مورد مالکیت نیز در حال تعیین تکلیف است.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد تصفیه خانه‌های صومعه‌سرا، رشت و انزلی هرچه سریع‌تر کارشان انجام شود و راه‌اندازی شوند تا هیچ‌گونه فاضلابی به انزلی وارد نشود. همچنین مدیریت جامع حوزه آبخیز مشرف به تالاب در حال انجام است و قرار است یک موج‌شکن که تالاب را با مشکل مواجه کرده حذف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار