یوسفی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

پروژه «غدیر» اقدام بزرگ و جهادی دولت سیزدهم‌ است

پروژه غدیر، آب ۲۵ شهر و هزار و ۲۰۰ روستا را تامین می‌کند/ تا قبل از آغاز کار دولت سیزدهم، ۱۵۰۰ روستا تنش آبی شدید داشتند و حدود ۹۰۰ روستا را با تانکر آب‌رسانی می‌کردیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم، توجه به بحث آب شرب در کشور و همچنین استان خوزستان است که با نگاه ویژه ریاست‌جمهوری و وزیر نیرو شاهد بودیم که پروژه غدیر که قریب به دو دهه به بهره‌برداری نرسیده بود، افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پروژه «غدیر» اقدام بزرگ و جهادی دولت سیزدهم‌ است

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با پانا درباره افتتاح پروژه آب‌رسانی غدیر، اظهار کرد: «یکی از اولویت‌های استان خوزستان با پنج سد ‌و رودخانه بزرگ، که به بحران تبدیل شده است، آب است. برخی از سدها از نظر ذخایر آب و دریاچه و تولید برق آبی کشور بی‌سابقه هستند.»

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:‌ «ما شاهد بودیم تا قبل از آغاز کار دولت سیزدهم، ۱۵۰۰ روستا تنش آبی شدید داشتند و حدود ۹۰۰ روستا را با تانکر آبرسانی می‌کردیم. در نظام جمهوری اسلامی کار‌های بزرگی شده است اما نگاه‌های بخشی و جزیره‌ای این مشکلات را ایجاد کرد.»

وی بیان کرد: «از این جهت یکی از اقدامات خوب و بزرگ دولت سیزدهم، توجه به بحث آب شرب در کشور و همچنین استان خوزستان است که با نگاه ویژه ریاست‌جمهوری و وزیر نیرو ما الان شاهد بودیم که پروژه غدیر که قریب به دو دهه به بهره‌برداری نرسیده بود، افتتاح شد. در نهایت ظرف ۱۰ ماه با تاکید رئیس‌جمهوری و پیگیری شخص وزیر نیرو و شرکت آب و فاضلات کشور،‌ این پروژه که آب ۲۵ شهر و هزار و ۲۰۰ روستا را تامین می‌کند در یک بازه ۱۰ ماهه به اتمام رسید. از کار جهادی و عنایت آقای رئیسی و اهتمام وزیر نیرو تشکر می‌کنیم.»

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس ادامه داد: «فعالیت شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان که در یک سال طراحی و ساخت انجام دادند، نشان‌دهنده خودباوری است.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «در فازهای بعدی باید تلاش شود تا شبکه‌های توزیع در شهرها هم مجدداً بازسازی و بهسازی شوند، چون این کار بزرگ آب را با کیفیت و کمیت بیشتری به این شهرها می‌رساند اما شبکه‌های داخلی شهرها فرسوده شده که باید بازسازی شوند. اگر این بازسازی صورت نگیرد ممکن است میزان بهره‌برداری از آن کاهش یابد. اگر پمپاژها و بازسازی شبکه‌های داخلی به موازات پروژه پیش نروند ما نمی‌توانیم به میزان مطلوب از آن استفاده کنیم.»

طرح عظیم آب‌رسانی غدیر استان خوزستان روز جمعه گذشته با حضور آیت‌الله دکتر سید‌ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید. اجرای این طرح مهم در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود اما تا سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت که با تاکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر اینکه مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن از نعمت آب با‌کیفیت بهره‌مند شوند، با تامین اعتبارات لازم، در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.

این پروژه عظیم آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان را تامین خواهد کرد که با همت ‌و تلاش قریب به ۲ هزار نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار