حسین یکتا در گفت‌و‌گو با پانا گفت:

‌هدف از اجرای اردوها انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان برای حضور فعال‌تر در سازمان دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - رئیس اردوی قطبی دختران هدف از برگزاری اردوهای سازمان دانش‌آموزی را ارائه آموزش به دانش‌آموزان و بازآموزی فعالیت‌ها و انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان برای حضور فعال‌تر در سازمان دانش‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
‌هدف از اجرای اردوها انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان برای حضور فعال‌تر در سازمان دانش‌آموزی است

اردوی قطبی دختران در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند با حضور دانش آموزان برگزیده از استان های مختلف و مربیان مجرب سازمان دانش‌آموزی در حال برگزاری است. در همین راستا پانا با حسین یکتا؛ رئیس اردوی قطبی و مدیر سازمان دانش آموزی شهرستانهای تهران به گفتگو پرداخت.

حسین یکتا در خصوص اهداف اردوی قطبی عنوان کرد: «اردوهای سازمان دانش‌آموزی با هدف ارائه آموزش به دانش‌آموزان و بازآموزی فعالیت‌ها برگزار می‌شود. به طور کلی یک جشنواره‌ای از آموزش‌های فرهنگی و تربیتی است که دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در این اردوها حضور پیدا می‌کنند و این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.»

وی در ادامه افزود: «در واقع هدف از برگزاری اردوها انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان برای حضور فعال‌تر در سازمان دانش‌آموزی است. هدف بعدی تربیت یاور مربیان است که بتوانند در کنار مربیان در طول سال تحصیلی، دانش‌آموزان را هدایت کنند. در نتیجه این موضوع، سازمان دانش‌آموزی سیر تعالی را به خوبی طی می‌کند و در اصل شبکه‌ای با رنگ و بوی سازمان دانش‌آموزی در مدارس ساخته می‌شود.»

یکتا در پاسخ به اینکه آیا دستاورد این اردوها در سال‌های گذشته به همین شکل بوده یا خیر، ادامه داد: «دستاوردهای سال‌های گذشته معمولا به همین شکل بوده، اما چند سالی به علت وجود کرونا، منجر به تعطیلی اردوها شده بود که در حال حاضر خوشبختانه با کم شدن شیوع کرونا، سازمان دانش‌آموزی مجددا به برگزاری مجدد اردوها اقدام کرده است.»

یکتا اذعان کرد: «دستاورد اردوهای قطبی همواره آشنایی دانش‌آموزان استان‌های مختلف با آداب و رسوم و فرهنگ یکدیگر بوده که این موضوع منجر به همدلی و وحدت شهرها و استان‌های مختلف کشور عزیزمان ایران در اردوها بوده و توانسته فضای خوب و دوستانه‌ای را ایجاد کند‌‌ و خاطرات خوبی برای دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی رقم بزند.»

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار جهت بکارگیری دانش‌آموزان مستعد و علاقمند در کارهایی همانند تدریس در مناطق محروم گفت: «این پیشنهاد، پیشنهاد خیلی خوبی است. اعضای سازمان دانش‌آموزی در همه زمینه‌ها توانمند هستند. یعنی ما در همه رشته‌های ورزشی، رشته‌های فرهنگی، هنری، رشته‌های امدادی و نجاتی و... دانش‌آموزان مستعد و توانمند و علاقمند داریم و این ایده بسیار خوبی است؛ حتی از سمت وزارتخانه هم بعضا راجع به این موضوع صحبت‌ها و پیشنهاداتی شنیدم و اعضای سازمان دانش‌آموزی می‌توانند به سمت این فعالیت‌ها بروند و هیچ منافاتی با فعالیت سازمان دانش‌آموزی ندارد و در اصل می‌تواند تکمیل‌کننده آموزش دانش آموزان باشد. به هر حال نوع‌دوستی یکی از آموزه‌ها در اردو و دوستی با همنوع است. کمک و خدمت به همنوع به قولی یکی از فضیلت‌های اعضای سازمان دانش‌آموزی است که این دانش‌آموزان توانمند می‌توانند در اردوهای جهادی هم، خودشان را نشان بدهند.»

وی در پایان گفت: «در واقع تا به حال فضا به این شکل مهیا نبوده، اما اگر برای این امر فضا مهیا شود به نظر بنده بچه‌های سازمان دانش‌آموزی می‌توانند دوشادوش بقیه گروه‌های جهادی که در کشور فعالیت می‌کنند، عملکرد بهتری ارائه دهند.»

دانش آموز خبرنگار: ریحانه خوش‌طینت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار