مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد

افزایش ۱۳۰ درصدی هویت گذاری دام‌ها در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر از افزایش ۱۳۰ درصدی هویت گذاری دام‌های استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۳۰ درصدی هویت گذاری دام‌ها در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، عزیز نوروزی در جلسه کارگروه تولیدات دام و طیور که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی فقط به دامدارانی تسهیلات، خدمات و نهاده دامی ارائه می‌دهد که در سامانه پلاک کوبی، احراز هویت شده و اطلاعاتشان ثبت شده است.

وی ادامه داد: روند پلاک کوبی پیشرفت چشمگیری داشته و آمار هویت گذاری در استان از شروع طرح تا انتهای مرداد ۱۴۰۱ تعداد پنج میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۹۸ راس است که به تفکیک، دام سنگین ۷۷۹ هزار و ۸۰۹ راس، دام سبک چهار میلیون و ۵۲۱ هزار و ۲۰۵ راس و اسب، استر و شتر ۶۸۴ مورد است.

وی اظهار کرد: اتحادیه‌ها و تشکل‌های زیربخش دام و طیور باید برای مقاطع میان مدت و بلندمدت برنامه داشته باشند و در ارتباط با اجرای این برنامه‌ها مطالبه گر باشند و هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز به خودکفایی رسیدن اتحادیه‌ها است، به طوری که بتوانند به عنوان کمک و بازوی اجرایی دولت برای بخش تولید برنامه ریزی جامع و اجرایی داشته باشند.

نوروزی افزود: تشکل‌ها می‌توانند در زنجیره‌های تولید نقش ارزنده‌ای ایفا کرده و در جهت حمایت از تولید در امر صادرات محصولات تولیدی و واردات نهاده‌ها نقش ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار