بویه موج نگار هواشناسی به آب انداخته شد

هرمزگان (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بویه موج نگار هواشناسی، به آب انداخته شد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بویه موج نگار هواشناسی به آب انداخته شد

این بویه طی مراسمی با حضور مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان و برخی مدیران ارشد استان و شهرستان قشم در موقعیت حد فاصل آب های بندرعباس و جزایر قشم و هرمز به آب انداخته شد.

مدیر کل هواشناسی هرمزگان در این آئین، ضمن تبریک هفته دولت به تشریح قابلیت های بویه موج نگار هواشناسی پرداخت و تصریح کرد: بویه، یک ایستگاه هواشناسی دریایی شناور است که پارامترهای دریایی مانند، طول موج، ارتفاع موج، فرکانس و پریود موج و دمای آب، جهت و سرعت جریان آب دریا و همچنین پارامترهای جوی همچون سمت و سرعت باد را به طور خودکار اندازه گیری کرده و قادر به انتقال دیتا به هواشناسی استان است.

وی در ادامه افزود: این سامانه قادر به تولید، انتقال و مانیتورینگ داده های دریایی، شامل شاخص های موج و دمای آب و همچنین پارامترهای جوی نیز است.

وی همچنین افزود: کاربرد این داده ها به صورت فوری در تعیین وضعیت جوی دریا و پس از آنالیز در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی است که مورد استفاده فعالان حوزه دریا از جمله، دریانوردان، صیادان، گردشگران و حمل و نقل دریایی قرار می گیرد.

رنجبر در پایان با تشکر ویژه از حمایت های دکتر تاجبخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در تامین اعتبار این پروژه، اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری در این پروژه، از محل اعتبارات ملی، مبلغ بیست و پنج میلیارد ریال جهت خرید بویه موج نگار هواشناسی است که توسط سازمان هواشناسی کشور تامین شده است.

لازم به ذکر است در این آئین همچنین معاون فنی شبکه دیدبانی و مدیریت بحران، رئیس اداره شبکه دیدبانی، رئیس و کارشناس اداره فنی، رئیس اداره هواشناسی قشم، روابط عمومی وجمعی از مدیران ارشد و هرمزگان و شهرستان قشم نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار