استعمارگران و استکبار جهانی 3 بار در استان بوشهر شکست خورده‌اند

بوشهر (پانا) - استاندار بوشهر با بررسی تاریخ 240 ساله استان در مبارزه با استعمارگران و جهان استکبار گفت در تاریخ 240 سال گذشته مردم استان بوشهر در سه مقطع تاریخی با 3 ابرقدرت جنگیدند و هر سه را شکست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
استعمارگران و استکبار جهانی 3 بار در استان بوشهر شکست خورده‌اند

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در کنگره ملی سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در منزل شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد با بیان اینکه این استان در 3 مقطع تاریخی با استعمار و استکبار وارد مبارزه شده است، اظهار کرد: از 240 سال پیش تاکنون استان بوشهر در 3 مقطع تاریخی با 3 ابرقدرت جنگید و هر سه ابرقدرت را شکست داد و منطقه خلیج‌ فارس را ترک کردند.

وی نخستین مبارزه مردم استان بوشهر را با استعمارگر پرتغال دانست و تصریح کرد: دومین حماسه مربوط به قیام رئیس علی دلواری در مبارزه با استعمار انگلیس و سومین حماسه، مبارزه نادر مهدوی و همرزمانش با آمریکا در خلیج‌ فارس است که هر سه در راه دفاع از ایران و مقابله با ظلم بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شهید نادر مهدوی کمر آمریکا را در خلیج‌ فارس شکست گفت: این لطف خدا در حق این مردم و هدایت علما و بزرگان است که این مبارزه‌ها نقش دینی پیدا کرد و به طور حتم اثر قطعی در آغاز و پیروزی این مبارزه ها داشته است.

محمدی‌زاده بزرگداشت این حماسه‌ها و شهید رئیس علی دلواری و صدها شهید دیگر را مدیون انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی این فرصت را فراهم کرد که این ستاره‌هایی که پشت غبار قرار گرفته بودند آشکار و مسیر را به نسل بعدی نشان بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس گام‌های مهمی برای خنثی کردن جنگ اقتصادی برداشته اند، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم کشور را در شرایطی تحویل گرفتند که دشمن تا قلب اقتصاد پیشروی کرده بود و طی یک‌سال گذشته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته تا مواضعی که در جنگ اقتصادی از دست داده ایم به دست آوریم.

استاندار بوشهر بیان کرد: همه مردم بر صادق الوعده بودن، مردمی و انقلابی بودن دولت و مجلس اذعان دارند.

وی بیان کرد: امید می‌رود با همکاری قوای سه گانه کشور اتفاق‌های جدیدی رقم زده شود و مردم آثار این اتفاق‌های بزرگ را در زندگی، معیشت و سر سفره خود احساس کنند و این انقلاب درخشان تر از گذشته و با افتخارات بزرگ به راه خود که راه امام و شهیدان است، ادامه دهد.

استاندار بوشهر گفت: امروز چشم انداز روشنی از آینده رقم خورده و نوید پیروزی‌های بزرگ را در عرصه جنگ اقتصادی به ما نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار