رتبه نخست شاخص توسعه مازندران در کشور

محمودآباد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران از رتبه نخست شاخص توسعه آموزش و پرورش مازندران در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست شاخص توسعه مازندران در کشور

قاسم مهدوی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان ها در محمودآباد گفت: این نشست در راستای سیاست برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی، تبیین برنامه ها، ارائه راهبردهای جدید برای سال آینده، اتخاذ تصمیمات برای بازگشایی مدارس و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در برنامه های تابستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه با این نشست به دنبال تحلیل وضعیت خود در شاخص ها و برنامه ها هستیم، افزود: این تحلیل به نوعی یک تست است و به صورت چالش مطرح می‌شود و همچنین در راستای تعیین حل این مشکلات، راهکارهای جدیدی برای این برنامه ها طراحی و تدوین می شود.

مهدوی خبر داد: ارتباط ستادهای وزارت آموزش و پرورش با استان ها بسیار مطلوب است و این وزارتخانه قصد دارد برنامه های مشترکی را تدارک ببیند و به نوعی از ظرفیت استان ها بهره مند شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان مازندران رتبه نخست را در شاخص توسعه کشور دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مدیران مدارس و معلمین فداکار اتفاقات خوبی در مدارس رقم بخورد.

وی بیان کرد: با ابلاغ اطلاعاتی که از سوی وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی مصوب شد، باعث توجه زیادی به مناطق محروم و آسیب پذیر از نظر مالی و نیروی انسانی شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در خاتمه برای تغییر شرایط مدارس اعلام آمادگی کامل کرد و گفت: ما دو سال تدریس مجازی و به صورت آنلاین را تجربه کردیم و مدارس هم این آمادگی کامل را دارند، اما امیدواریم هرچه زودتر شیوه تدریس به صورت حضوری شود، چرا که آموزش به صورت حضوری در مقطع ابتدایی از مهمترین اولویت‌های ماست.

لازم به ذکر است؛ نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان محور ۱ با حضور حسین کمالی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران، معصومه نجفی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش پرورش ؛ یازرلو مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزش و پرورش، معاونین آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان های مازندران، البرز، تهران،گیلان، سمنان، قم، قزوین و گلستان در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: حدیث طالبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار