در جلسه شورای هماهنگی شور عاطفه‌ها مطرح شد:

ضرورت احصای هوشمند خانواده‌های نیازمند جهت توزیع کمک‌های مردمی شور عاطفه‌ها

زنجان (پانا) - جلسه شورای هماهنگی شور عاطفه‌ها امروز (پنج‌شنبه 10 شهریور) با حضور مسئولان مربوطه در سازمان دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شده و در آن تاکید شد احصای هوشمند خانواده‌های نیازمند جهت جلوگیری از موازی کاری برای توزیع کمک‌های مردمی شور عاطفه‌ها ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت احصای هوشمند خانواده‌های نیازمند جهت توزیع کمک‌های مردمی شور عاطفه‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه گفت: نوع‌دوستی و کمک به همنوعان اجرای فرمان الهی، پیروی از سیره اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ ایثار، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و رشد تربیت اجتماعی است.

حسین میرزایی با بیان اینکه با انجام کار خیر و انفاق و احسان، مهارت تربیت اجتماعی و حس مسئولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها تقویت می‌شود، اظهار کرد: 1500 بسته لوازم‌التحریر طی روزهای گذشته و در قالب پویش همکلاسی مهربان 3 در سطح استان توزیع شده و 1500 بسته نیز از ناحیه قشر کارمندی اهدا خواهد شد که تامین 800 بسته آن آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از موازی‌کاری بین مراکز مختلف خیریه و نیکوکاری بهتر است که آمار خانواده‌های نیازمند در قالب یک بانک اطلاعاتی تجمیع شود تا لوازم اهدایی به‌ویژه در آستانه آغاز سال تحصیلی به دست تمام نیازمندان برسد.

میرزایی با بیان اینکه جلسه هماهنگی مشترک آموزش و پرورش و کمیته امداد با رابطان مناطق در سطح ادارات و توجیه تمام همکاران در این زمینه افزود: رابطان مدارس نیز از بین افراد علاقه‌مند و باانگیزه انتخاب شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به مناسبت‌های آخر ماه صفر و همچنین اوایل ماه ربیع‌الاول و تلاقی آن با بازگشایی مدارس گفت: از این ظرفیت‌های معنوی باید بهره‌مند شویم و هیات‌های دانش‌آموزی در این ایام فعال شوند ضمن اینکه فرهنگ خیر، انفاق و احسان از هم‌اکنون در فضای مجازی ترویج و تبلیغ شود.

وی ابراز کرد: دانش‌آموزان نیز می‌توانند با تولید کلیپ‌های کوتاه از دوستان خود و خانواده‌ها برای شرکت در مراسم شور عاطفه‌ها و کمک به نیازمندان دعوت کنند.

میرزایی با تاکید بر اجرای شور عاطفه‌ها در تمام مدارس استان، اظهار کرد: مشخصات مدارسی که در هر 14 منطقه استان، پایلوت اجرای برنامه خواهند بود، دریافت شود و در خصوص زمان برگزاری برنامه نیز هر تاریخی در بخشنامه ملی و سراسری اعلام شود همان روز اجرا می‌شود.

ثبت کد ملی خانواده‌های نیازمند در یک سامانه سبب جلوگیری از موازی‌کاری می‌شود

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز با اشاره به تجربه توزیع بسته‌های معیشتی در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: ثبت کد ملی سرپرست خانواده‌های نیازمند در سامانه سبب می‌شود تا میزان توزیع بسته برای خانواده‌ها مشخص شود و هیچ خانواده محرومی بدون دریافت کمک‌های مردمی نباشد.

حجت‌الاسلام احمد جباری با اشاره به فعالیت 8 هزار مرکز خیریه در سطح کشور اظهار کرد: مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها کمک‌های را جمع‌آوری می‌کنند و کمیته امداد فقط مدیریت می‌کند و با توجه به اینکه 29 هزار خانواده و حدود 57 هزار نفر از جمعیت استان و همچنین بیش از 7 هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند، ثبت کد ملی سرپرست خانوار سبب جلوگیری از موازی‌‌کاری می‌شود.

وی با اشاره به اعتماد مردم استان به کمیته امداد خاطرنشان کرد: استان زنجان در سرانه کمک به ایتام و محسنین، رتبه دوم و سوم کشور را دارد و سرانه ایتام و محسینین در سال گذشته یک میلیون و 257 هزار تومان بود.

حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه برگزاری شور عاطفه‌ها کار خیلی خوبی است، تصریح کرد: هدف فقط جمع کردن پول نیست بلکه با برگزاری این برنامه، فرهنگ خیر و احسان نیز در بین جامعه و به‌ویژه دانش‌آموزان ترویج می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان بااشاره به توزیع 1986 دستگاه تبلیت از محل کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان در سال گذشته گفت: مراکز نیکوکاری باید به مردم معرفی شود و پیشنهاد این است که کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر مدرسه در همان مدرسه برای خانواده‌های نیازمند تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه جهت حفظ شان، منزلت و احترام خانواده‌های نیازمند، تمام لوازم اهدایی مردم در کمیته امداد بررسی و سپس تحویل خانواده‌ها می‌شود، افزود: کمیته امداد به سمت هدایای نقدی و آن هم پرداخت به‌صورت الکترونیکی رفته و حتی توزیع کمک‌های نقدی مردم نیز به‌صورت هوشمند اتفاق می‌افتد.

جمع‌آوری 70 میلیارد ریال کمک مردمی برای سال جاری هدفگذاری شده است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان نیز با بیان اینکه شیوه‌نامه جشن عاطفه‌ها اوایل مرداد امسال ابلاغ شده است، گفت: شور عاطفه‌ها در 25 شهریور سال جاری در تمام مصلاهای نماز جمعه استان اجرا می‌شود و با توجه به تعطیلات و مناسبت‌های موجود در هفته‌های اول و دوم مهرماه، پیشنهاد شده که این مراسم در مدارس در 12 مهر برگزار شود.

اکبر محمدی با اشاره به ساماندهی 1581 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی اظهار کرد: تعداد پایگاه‌ها در سال گذشته 1463 مورد بود همچنین امسال 2177 نیروی انسانی در قالب‌های مختلف در این برنامه همکاری می‌کنند و تبلیغات محیطی و فضای مجازی نیز پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق درآمدی سال گذشته حدود 65 میلیارد ریال با 111 درصد تحقق برنامه‌ها بود که امسال برای جمع‌آوری 70 میلیارد ریال هدفگذاری شده که تاکنون 30 درصد محقق شده است.

محمدی افزود: 35 هزار پاکت شور عاطفه‌ها نیز در دست چاپ است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مدارس توزیع خواهد شد.

شور عاطفه‌ها در تمام مدارس استان برگزار خواهد شد

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان نیز با بیان اینکه بخشنامه سازمان در این خصوص برای سال جاری هنوز ابلاغ نشده است، گفت: شور عاطفه‌ها در تمام مدارس اجرا می‌شود اما یک مدرسه در هر منطقه به‌صورت پایلوت و با حضور مسئولان خواهد بود.

راویه قاسمی اظهار کرد: نحوه کمک‌های مردمی در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی بود اما امسال حضوری شده و به‌صورت بخشنامه به مدارس ابلاغ می‌شود.

عباس قشمی، مسئول بسیج دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت به شکل‌های مختلف توسط تشکل‌های متعدد صورت می‌پذیرد، گفت: در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و تمام خانواده‌های نیازمند بتوانند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند که در این زمینه می‌توان از ثبت کد ملی سرپرستان خانواده‌ها استفاده کرد.

روح‌اله لطفی، رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: با وجود اینکه مجموعه‌های مختلف در این زمینه فعالیت دارند اما هیچ کدام با یکدیگر در ارتباط نیستند که اگر با یکدیگر در ارتباط باشند هم نیازها به‌طور دقیق احصا می‌شود و هم ظرفیت‌ها خودبه‌خود معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار