یادگیری مهارت‌های زندگی ‌از آموزش و پرورش آغاز می‌شود

کرج(پانا)- سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در برگزاری دوره تربیت مربی جهاد تبیین که در اردوگاه شهید‌رجایی شهرستان محمد‌شهرکرج برگزار شد عنوان کرد یادگیری مهارت‌های زندگی بی‌شک از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۵۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری مهارت‌های زندگی ‌از آموزش و پرورش آغاز می‌شود

دوره تربیت مربی جهاد تبیین، با حضور محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، سعید رضاپور معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج و جمعی از دبیران و آموزگاران آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، امروز در اردوگاه شهید رجایی شهرستان محمد شهر برگزار شد.

سعید رضاپور معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، ضمن قدردانی از حضور حسن قدیری ابیانه، سیاستمدار فرهنگی و نیز دبیران و مدیران آموزش و پرورش استان گفت: امسال در حوزه پرورشی تشکیلات ایجاد خواهد شد که با فضای تربیتی و نگرش محله محوری همراه می‌شود. هر محله ای قرار است مبنی بر پتانسیل خود و مدارس واقع شده در همان محل یک اتفاق تربیتی رقم بزنند به همین سبب کارگروه هایی به شکل مکرر برگزار خواهد شد که یکی از آنها نیز برگزاری دوره تربیت مربی جهاد تبیین است که امروز شاهد آن هستیم.

وی اضافه کرد: انشالله با همکاری و همت تمامی دوستان و مسئولین مربوطه، خروجی این برنامه ها اتفاق مبارکی خواهد بود و با داده های ذهنی بهتر و نگرش مربی بودن در مدرسه با موضوع جهاد تبیین به شکل محکم تری این مسیر تربیتی را دنبال کنیم.

در ادامه این نشست محمدحسن قدیری ابیانه عنوان کرد: کشور ما سالهاست که با مشکلاتی از قبیل تورم، اقتصاد و مسکن، تحریم های اعمال شده و موارد دیگر دست و پنجه نرم می‌کند. ایران کشوریست که از منابع غنی از جمله نفت و گاز و معادن ارزشمندی برخوردار است. بنابراین کشور ما از این نظر کشوری ثروتمند است، اما چرا تورم کماکان ادامه دارد؟ به چه علت قیمت ها به شکل مکرر افزایش می‌یابند؟ ما اینجا هستیم تا به این پرسش ها پاسخ داده شود.

وی در ادامه سخنانش افزود: ملت ما مشتاق هستند که بدانند میزان درآمد منابع غنی کشور از جمله نفت و گاز که با آمار و ارقامی بسیار بزرگ و قابل توجه به نمایش گذاشته می‌شوند به چه شکل هزینه می‌شوند. این همان مشکلی است که ریشه در کمبود یادگیری مهارت های زندگی دارد.

این سیاستمدار فرهنگی یادگیری مهارت های زندگی را بسیار پراهمیت دانست و اظهار کرد: یادگیری این مهارت ها بی‌شک از آموزش و پرورش آغاز می‌شود. دانش آموزان و جوانان از همان ابتدا می بایست بیاموزند که ارقامی که می‌شنوند یا مشاهده می‌کنند را در ذهن خود تجسم کنند درآمدهای نفتی که با ارقامی سوپر نجومی نمایش داده می‌شوند شامل بحثی بسیار پیچیده تر از حد تصور هستند. به عنوان مثال ، تصور کنید دولت تصمیمی مبنی بر اهدای تمام درآمد سالانه حاصل از صادرات نفت به ملت اتخاذ کند اگرچه این امر تصمیمی غیرمنطقی و بعید است، اما ممکن است فکر کنید که بعد از اتخاذ این تصمیم مبلغ بسیار بزرگی به هریک از شما تعلق خواهد گرفت. در حالی که این مقدار پول تعلق گرفته به هریک از افراد مبلغی بسیار کوچکتر و ناچیزتر از حد تصور است. این مسئله بیش از هر چیز از مهارت آموزی و ارزش هویت ملی نشأت می‌گیرد، پس بدانیم که آموزش اینگونه مهارت ها به جوانان و نوجوانان از جانب آموزش و پرورش ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: پول ملت و دولت هردو یکی است و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد. مسئله دیگری که در شرایط حال حاضر باید به آن توجه کرد، کار و اشتغال است. متاسفانه در اکثر رسانه ها به ویژه فضای مجازی، فیلم ها و سریال ها از عناوین نادرستی برای توصیف کار و اشتغال استفاده می‌شود که در فرهنگ سازی تاثیری به شدت قابل توجه دارند. امام علی (ع) فرمودند که بهترین تفریح کار است، اما از دید بسیاری از ما بهترین کار تفریح است، همین موضوع نیز نشان دهنده نگرش اشتباه ماست‌‌. در واقع سخت کار و کوشش کردن ملاک ارزش ما انسان هاست.

قدیری ابیانه در پایان سخنانش یادآوری کرد: هر فردی می بایست از خود شروع کند. نباید منتظر اقدامات دولت شد. نباید در انتظار تغییرات صدا و سیما نشست. اگر تغییر از هر فرد و از هر خانواده آغاز شود، یک جامعه تغییر خواهدکرد. همان‌گونه که با یک گل بهار نمی‌شود، اما یک گل می‌تواند سمبل آغاز بهار باشد.

در ادامه این نشست علمی، دوره پرسش و پاسخ متقابل دبیران و مدیران آموزش و پرورش استان با حضور محمدحسن قدیری ابیانه، برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار