ابراهیم عامریان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

اکران آنلاین به فیلم‌های سینمایی کمک کرد و «دینامیت» به‌خوبی دیده شد

تهران (پانا) - سید‌ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما معتقد است اکران آنلاین به فیلم‌های سینمایی بسیار کمک کرد و در کنار اکران در سالن‌های سینما اتفاق مثبتی است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اکران آنلاین به فیلم‌های سینمایی کمک کرد و «دینامیت» به‌خوبی دیده شد

سید ابراهیم عامریان تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با پانا درباره تاثیرات اکران‌های آنلاین بر افزایش مخاطبان سینمای ایران گفت: «باید بگویم از زمانی که به اکران‌های آنلاین روی آورده شد، این شیوه عرضه آثار سینمایی مشکلات و فوایدی را با خود به همراه داشت. از مزیت‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که به دلیل بیماری کرونا و کاهش مخاطبان سینما و پس از آن تعطیلی سالن‌های سینما، مردم توانستند با چنین امکانی فیلم‌های سینمایی را در خانه خود تماشا کنند. البته این نکته مهم است که اکران‌های آنلاین کمکی به فیزیک سینما نکرد چراکه سینما یعنی سالنی با یک پرده بزرگ و تعداد زیادی صندلی که به دلیل کرونا تعطیل شد اما این شیوه کمک بزرگی به فیلم‌های سینمایی کرد تا در این دوره بتوانند همچنان دیده شوند و سینمای ایران را در دسترس مخاطبان خود قرار دهد.»

وی ادامه داد: «از مشکلات اکران‌های آنلاین نیز باید به ورود آثار سینمایی پس از ساعات اولیه اکران در فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای و قاچاق آن‌ها اشاره کرد. این اتفاق همواره ضربه بزرگی به یک فیلم می‌زند که البته در همه جای دنیا فیلمسازان با پدیده قاچاق اثر خود رو به رو هستند. همچنین فکر می‌کنم اگر پلتفرم‌ها فکر بهتری برای مدت زمان خریداری یک فیلم از سوی مخاطب در نظر گیرد اتفاق مثبتی رخ دهد چراکه بعضی از مخاطبان به دلیل مشکلات اینترنت و... ممکن است در آن هشت ساعت موفق به تماشای فیلم نشوند و قطعا وی او دی‌ها متوجه این موضوع خواهند شد و می‌توانند زمان بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهند.»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» درباره حضور مفید آثار سینمایی در پلتفرم‌ها بیان کرد: «امروز ممکن است تعدادی نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی در صف اکران وجود دارد که خیلی از آن‌ها می‌توانند با اکران آنلاین به دست مخاطبان برسند و چه بسا با این اتفاق بیش از اکران در سالن‌های سینما فروش داشته باشند چراکه ممکن است سال‌ها برای نمایش در سینماها مجبور به انتظار شوند. به همین دلیل اکران‌های آنلاین از این نظر نیز می‌تواند به آثار سینمایی کمک کند.»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تگزاس» درباره تاثیر بازگشایی سینماها پس از ۲ سال بر کاهش رفتن فیلمسازان به سوی اکران آنلاین عنوان کرد: «قطعا ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و برای صاحبان آثار اولویت اکران در سالن‌های سینما باشد اما برای من چنین نیست. زمانی که «دینامیت» در اکران سینماها فروش و مخاطب خوبی را با خود به همراه داشت در اکران آنلاین نیز توانست عملکرد خوبی داشته باشد و نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان بفروشد؛ عددی که تقریبا نیمی از فروش این فیلم در سالن‌های سینما است. به همین دلیل فکر می‌کنم اکران آنلاین آثار سینمایی در کنار اکران آن‌ها در سینما اتفاق مثبتی است.»

عامریان در پایان بیان کرد: «امیدوارم شرایط به نحوی خوب پیش رود که سینمای ایران به دوران پیش از کرونا برسد و مخاطبان بیشتری برای تماشای فیلم به سینما روند. امروز شاید توانسته باشیم نیمی از مخاطبانی که در گذشته به سینماها می‌آمدند را بازگردانیم اما همچنان باید برای رسیدن به بیشتر شدن توجه مردم به سینما تلاش کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار