مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

مدارس در سال تحصیلی جدید در کلیه مقاطع حضوری است

هرمزگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش مدارس در سال تحصیلی جدید در کلیه مقاطع و رشته ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس در سال تحصیلی جدید در کلیه مقاطع حضوری است

محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجائی و باهنر گفت: بازگشایی مدارس در سال جدید بصورت حضوری از دوم مهرماه بوده و جشن شکوفه ها نیز در روز سی ام شهریور ماه برگزار خواهد شد و معلمان در سراسر استان پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

وی در ادامه محورهای اصلی و راهبردی آموزش و پرورش هرمزگان را بر شمرد و افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی، اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بسط و توسعه عدالت آموزشی محورهای اصلی آموزش و پرورش هرمزگان هستند و بایستی برنامه های تحولی در آموزش و پرورش اجرایی شود و برای ارتقاء کیفیت نیز باید ارتقاء شاخص ها در محیط مدرسه صورت پذیرد.

قویدل با اشاره به اهمیت بسط و توسعه عدالت آموزشی ادامه داد: با وجود ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد بایستی شاخص های آموزشی و پرورشی در تمامی نقاط استان بطور یکسان اتفاق افتد، هر چند فاصله و پراکندگی روستاها در مناطق شرق استان زیاد است.

وی افزود: بحمد الله در سال های تحصیلی گذشته و جاری با وجود بیماری کرونا توسعه عدالت آموزشی با همکاری مشاوران در مناطق کم برخوردار اتفاق افتاد و با برگزاری کلاس های مجازی این نقیصه حل گردید.

قویدل خاطر نشان کرد: تعریف و ایجاد پایگاه کیفیت بخشی در نتایج امتحانات نهایی و کنکور تاثیر بسزایی داشته و توانستیم در پایه دوازدهم در رشته های تجربی مقام سیزدهم و در رشته ریاضی پانزدهم و در رشته انسانی نیز مقام چهاردم را در کشور کسب نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر و قدردانی از مهندس دوستی استاندار هرمزگان بخاطر همکاری با آموزش و پرورش و حمایت های ایشان عنوان کرد: در بخش پرورشی و فرهنگی با همکاری استاندار و سازمان برنامه ریزی و بودجه و گروههای جهادی در بحث شاداب سازی و تعمیرات نیمکت و لوازم آموزشی و سیستم سرمایشی کمک شایانی انجام گرفته و 80 میلیارد ریال اعتبار تجهیزات فضای آموزشی به آموزش و پرورش واگذار شد.

قویدل همچنین از راه اندازی هنرستان های جوار در سطح استان با همکاری استاندار هرمزگان خبر داد و گفت: تأسیس اولین هنرستان های جوار در رشته های مکاترونیک و متالوژی در بندرعباس ، هنرستان معدن در رویدر و هنرستان شیلات در سیریک با همکاری و حمایت استاندار محترم صورت پذیرفته و بدنبال راه اندازی هنرستان جوار در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس و همچنین هنرستانی در حوزه بهیاری هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خاطر نشان کرد: پیش بینی تعداد دانش آموزان جهت ثبت نام در کلاس ها 435 هزار و 683 نفر در مدارس دولتی و غیر دولتی است که رشد دانش آموزی 5/4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و تمهیدات نیروی انسانی و فضا انجام شده است.

قویدل در ادامه اظهار داشت: سال تحصیلی جدید 15هزار و 644 کلاس درس راه اندازی شده که نسبت به سال گذشته رشد 4/62درصد خواهیم داشت.

وی افزود: تعداد مدارس دانش آموزان استثنایی نیز 168 مدرسه در استان می باشد که دوم مهرماه بازگشایی می شود و با رعایت ملاحظات و شیوه نامه های مدارس استثنایی اعلام می شود که با رعایت الزامات و آموزش های جایگزین در نظر خواهیم گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد: دبیرخانه کشوری ریاضی نیز درسال تحصیلی از تهران به هرمزگان واگذار شده است که دستاورد این دبیرخانه راهبردی برای استان شامل برگزاری مسابقات و امتحانات و دوره های آموزشی ریاضی در کل کشور به مدیریت بخش ریاضی استان واگذار شده است.

قویدل همچنین خاطر نشان کرد: اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی و پژوهشی کشور نیز به میزبانی استان هرمزگان در مهرماه برگزار می گردد.

وی در پایان آماده سازی سرویس مدارس با مشارکت و همکاری حوزه حمل و نقل شهری و سایر دستگاه ها با هماهنگی آموزش و پرورش همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از دیگر اقدامات آموزش و پرورش می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار