مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

پروژه مهردر نیشابور برای یک روز نیست برای یکسال است

روز اول، ساعت اول، شعار سال تحصیلی جدید در پروژه مهرنیشابور است

نیشابور (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع مدیران دوره ابتدایی در محل سالن تربیت کانون مهر تابان، مشکل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی پیش رو را مدیر محور و مساله محور معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهردر نیشابور برای یک روز نیست برای یکسال است

علیرضا کلیدری شعار سال تحصیلی جدید در پروژه مهر را " روز اول، ساعت اول " عنوان کرد و گفت: کلاس های درس در آغازین روز سال تحصیلی در این شهرستان باید معلم داشته باشد، از ظرفیت کامل کلاس استفاده شود و حداقل های لازم برای کلاس درس فراهم شود.

وی افزود: پروژه مهر برای یک روز نیست بلکه برای یکسال است و مدارس باید چشم انداز و برنامه محور باشند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور ادامه داد: آیا حکم ران واقعی در تعلیم و تربیت امروز، آموزش و پرورش است؟

جان کلام و واقعیت امروز آموزش و پرورش این است که تا زمانی هم افزا نباشیم و به نقش مرجعیت مدرسه توجه نکنیم بی شک توفیقات لازم حاصل نمی شود.

این مقام مسئول با تاکید بر نقش سازنده دوره ابتدایی خاطر نشان کرد: محصول و برون داد دستگاه تعلیم و تربیت، گاهی فدای شاخص های غلط می شود.

پایه گذاری و اقدام اصلی در دوره ابتدایی شکل می گیرد و دانش آموزی که به مسابقات کشوری راه پیدا می کند و در سطح دنیا مقام می آورد حاصل فعالیت دوره های مختلف تعلیم و تربیت است.

دو واقع کسی که ذهن فلسفی ندارد نمی تواند در مورد آموزش و پرورش درست نظر دهد.

کلیدری اضافه کرد: ما باید از جریان فرایند یاددهی و یادگیری مراقبت کنیم و مدیر مدرسه این جریان را به طور کامل شناخته و پیگیری کند.

وی در پایان مردمی سازی آموزش و پرورش را تابعی از منشور مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های موجود در بدنه این سیستم دانست و گفت: نقش حکمرانی که لازمه رشد است تابع عدالت آموزشی است و عدالت آموزشی از داخل کلاس اتفاق می افتد.

مدیریت مساله کمبود نیروی انسانی در سال جاری، مدیر محور و مساله محور است و با برنامه ریزی انجام شده در سطح وزارت، مدارس تماما حضوری برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار