اردوی تفریحی و آموزشی همیاران مشاور در پاکدشت

پاکدشت (پانا) - اردوی دو روزه تفریحی، آموزشی همیاران مشاور در پاکدشت، با موضوعیت طرح «نماد» توسط کارشناسی‌های مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوی تفریحی و آموزشی همیاران مشاور در پاکدشت

بر اساس مصوبه شورای پرورشی، با توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت و همچنین یکی از بندهای پروژه مهر، اردوی دو روزه تفریحی، آموزشی همیاران مشاور در اردوگاه شهید علی مظفر شهرستان پاکدشت، با موضوعیت طرح «نماد» توسط کارشناسی‌های مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

در این اردو، نماینده همیار هر مدرسه و تعدادی از مشاوران مدارس حضور داشتند و برنامه‌های بازی، تفریح و آموزش نماد اجرا شد؛ همچنین تصویب شد همیار مشاور، آموخته‌های خود را پیرامون نماد، در اختیار همکلاسی‌های خود قرار دهد.

در این اردوی دو روزه که یک روز مخصوص دانش‌آموزان دختر و روز دیگر ویژه‌ دانش‌آموزان پسر همیار مشاور برگزار شد، طیبه ایوبی، کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش گفت: با روش‌ها و برنامه‌هایی که برای دانش‌آموزان جذاب است و برنامه‌ریزی بر مبنای نیاز دانش‌آموزان مانند اردوهای دانش‌آموزی، می‌توانیم اعتماد به نفس و مهارت دانش‌آموزان را در عرصه‌های مختلف ارتقا بخشیم.

ایوبی ادامه داد: مسئولیت‌پذیری، اخلاق‌مداری، گفتار و رفتار، نظم، امیدواری و احترام از مهم‌ترین ویژگی‌های یک همیار مشاور است؛ که اخلاق و اخلاق‌مداری یکی از اولویت‌های مهم همیاران مشاور در مدارس باید باشد.

میلاد دلخوانی، کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش پاکدشت نیز در خصوص اهمیت اجرای این طرح برای دانش‌آموزان عنوان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای همیار مشاور، ارتباط با همسالان خود در مدارس است.

وی رفتار و گفتار را از ویژگی‌های بارز همیار مشاور دانست و عنوان کرد: مشاور می‌تواند با گفتار و رفتار بهتر، به همسالان خود امیدواری در زندگی ببخشید.

کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: مشاوران مدارس با کمک همیاران خود در تربیت و پرورش نسلی کارآمد و موفق، می‌توانند موثر واقع شوند؛ چرا که دانش‌آموزان، بیشتر تمایل دارند مشکلات خود را با همسالان خود عنوان و برای آن راه‌حل پیدا کنند.

دلخوانی در پایان گفت: طرح همیار مشاور اگر به یک شبکه بزرگ مشاوره‌ای در صف مدارس و کلاس‌ها تبدیل شود، اثربخش‌ترین راهکار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار