قدردانی از دختران و مادران شرکت‌کننده در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی

تهران (پانا) - آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی سراسر کشور(مادران و دختران) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از دختران و مادران شرکت‌کننده در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور یادواره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید شمسی‌پور در بخش دختران و مادران که از چهارم شهریورماه آغاز شده بود، امروز با برگزاری آیین اختتامیه در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان، پایان یافت.

در ابتدای این مراسم علیرضا محمدعلی گیلانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار داشت: با افتخار میزبانی اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی را داشتیم و بسیار خرسندیم که این مراسم توسط وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی به شهر تهران سپرده شد. در این جشنواره از چهارم تا هشتم شهریورماه افتخار میزبانی از مادران و دختران را داشتیم و از دهم تا چهاردهم شهریورماه نیز میزبان پدران و پسران خواهیم بود.

وی ادامه داد: در اینجا به نیابت از آقای کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران وظیفه خودمان می‌دانیم که از وزیر محترم آموزش و پرورش، معاون محترم تربیت بدنی و سلامت، شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش تهران، ریاست فدارسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، دانشگاه فرهنگیان و همه همکاران که همراه ما بودند، تشکر و قدردانی داشته باشیم.

دختران در کنار مادران، کتاب بخوانند

در ادامه این مراسم معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی گفت: خوشحالیم که اولین دوره از جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌اموزان ابتدایی با استقبال مادران و دختران همراه بود و در نهایت شادابی و امیدواری برگزار شد.

وی خطاب به دختران دانش‌آموز و ورزشکار که در این رویداد فرهنگی و ورزشی حضور داشتند افزود: شما همراه با مادران خود به این رویداد مهم آمدید و بر تمرین‌های ورزشی که مربوط به سلامت جسم است متمرکز شدید اما من می‌خواهم چند سوال مطرح کنم که شما باید برای رسیدن به جواب، همراه با کمک مادران‌تان تفکر کنید.

نجفی پازوکی ادامه داد: همانطور که برای جسم نیاز به تمرینات ورزشی و حرکتی است، برای تفکر و اندیشیدن نیز باید برنامه داشت. اولین سوال من این است که شما در طول هفته چند کتاب می‌خوانید؟ دومین سوال این است که در طول تابستان چند کتاب خوانده‌اید؟ اگر الان کسی جواب دهد مه چهار کتاب خوانده است شما چه احساسی نسبت به او دارید؟ و اگر کسی کتاب نخوانده باشد، چه احساسی خواهید داشت؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شما در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم بسیار از لحاظ اندیشه قوی هستید. خواهش من این است که درباره این سوالات به جمع بندی و تصمیم برسید و کتابخوانی را شروع کنید؛ انتظار ما این است که دختران در کنار مادران کتاب بخوانند و انشالله برنامه جدید ما تمرکز بر کتابخوانی خواهد بود‌.

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شد و همچنین از دانش‌آموزان و مادران شرکت کننده در این جشنواره تقدیر به عمل آمد‌.

این جشنواره در بخش پدران و پسران از تاریخ ۱۰ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۱۴ شهریوزماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار