وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پارک علم و فناوری فارس:

دانشگاه ها و پارک علم و فناوری فارس باید مرزشکن باشند

شیراز (پانا) - امروز ششم مرداد، در دومین روز از سفر وزیر علوم به استان فارس و همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، زنگ آغاز به کار طرح "دستیار فناوری" در پارک علم و فناوری فارس توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شیراز به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه ها و پارک علم و فناوری فارس باید مرزشکن باشند

محمد علی زلفی گل ضمن خرسند بودن از حضور خود در استان شعر و شعور و شهادت در هفته دولت گفت: استان فارس در بسیاری از عرصه ها مرزشکن بوده است. انتظار می رود که دانشگاه ها و پارک علم و فناوری فارس مرزشکن باشند درنتیجه ما هم از این طرح ها حمایت خواهیم کرد.

زلفی گل افزود: در حال حاضر شاهد نوآوری‌های قابل توجهی در استان هستیم. وجود بیمارستان‌های مجهز و خیرساز، از ظرفیت خیرین برای سلامت مردم استفاده کردن، برخورداری از دانشگاه‌ها و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، نشان‌دهنده بهره‌گیری از نوآوری در استان فارس است که این ظرفیت‌ها می‌تواند سرمشقی برای سایر استان‌ها و حتی آیندگان باشد.

زلفی‌گل با بیان اینکه با شناختی که از مدیریت فعلی این مجموعه داریم، توسعه بیشتر از پارک و علم و فناوری وجود دارد، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو استاد ممتاز داریم یکی دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فعلی فارس و دیگری دکتر لنکرانی که فرصت استثنایی برای کشور ما هستند. لذا امکان توسعه بیشتر پارک و علم و فناوری وجود دارد چرا که معتقد هستیم پارک علم و فناوری فارس نیز باید مرزشکن باشد.

وی با اشاره به حمایت ویژه برای تولید مواد دارویی و شیمیایی در پارک علم و فناوری فارس گفت: در دنیا ۳۵۰ هزار قلم ماده شیمیایی تولید می شود و از آنجا که ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده پس حداقل یک درصد از این ۳۵۰ هزار قلم هم باید مربوط به ما باشد و صادران هم انجام شود.
وزیر علوم ادامه داد: اگر این شرایط ایجاد شود بخش زیادی از بیکاری مرتفع خواهد شد، چرا که بخش عمده ای از رشته های مرتبط با مهندسی شیمی، پلیمر، مواد، بیوشمی و ...مجموعه ای از علوم وارد چرخه تولید می شوند و نیازهای کشور حل و صادرات هم انجام خواهد شد.
زلفی گل خواستار پیش بینی زمین برای این مهم در فارس شد و گفت: اولین بار استان فارس دوره های دکتری را در کشور راه اندازی کرد و به همین دلیل باید امتیاز ویژه ای به دانشگاه های شیراز داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار