در جلسه خبرنگاران منطقه ۱۳ عنوان شد:

قلم‌زدن یک خبرنگار به مانند قدم‌زدن در دریای بیکران اخبار است

تهران (پانا)- در دومین جلسه خبرنگاران منطقه ۱۳، با تاکید بر درخشش و علاقه فراوان دانش‌آموزان منطقه ۱۳ در تهیه خبر و وسعت کار خبرنگار؛ قلم زدنِ یک خبرنگار به قدم زدن در دریای بیکران تشبیه شد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
قلم‌زدن یک خبرنگار به مانند قدم‌زدن در دریای بیکران اخبار است

جلسه خبرنگاران منطقه ۱۳ با حضور نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، رابطین خبری و خبرنگار دانش آموزان برگزار شد و در این جلسه به شرح وظایف خبرنگاران در آستانه بازگشایی مدارس و طول سال تحصیلی آینده و اصول خبرنگاری و عکاسی تاکید شد.

نادر برزگر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ ضمن تشکر از حضور دانش آموزان خبرنگار فعال و با تاکید بر صورت گرفتن همکاری های لازم جهت حمایت دانش آموزان خبرنگار گفت: فعالان حوزه خبرنگاری باید در کارشان برای رسیدن به هدف و بیان حقایق جسارت داشته باشند! همانطور که هر کاری سختی های خودش را دارد، خبرنگاران هم افزون بر دقت، تمرکز بالا و صبوری باید در کارشان جسارت لازم را به خرج بدهند.

وی با اشاره به درخشش و علاقه فراوان دانش آموزان منطقه در تهیه خبر افزود: هر کدام از دانش آموزان خبرنگار می‌توانند با پشتکار و تلاش، آینده درخشانی برای خود و میهنشان رقم بزنند‌ چرا که هدف همه ما خدمت به میهن عزیزمان، ایران است‌.

برزگر در پایان سخنانش با اشاره به اهمیت پروژه مهر و هفته دفاع مقدس به همکاری دانش آموزان خبرنگار با روابط عمومی منطقه برای تهیه اخبار مدارس در آستانه بازگشایی تاکید کرد.

فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ در ادامه گفت: قلم زدن هر یک از شما قدم زدن در دریای بیکران اخبار است‌.

وی ادامه داد: در درجه اول، وجدان کاری داشته باشید یعنی بدانید که چه اخباری را منتشر می‌کنید، توجه داشته باشید نگاه یک خبرنگار باید نقادانه باشد اما این نقد نباید به قشری از جامعه آسیب وارد کند.

طالبی، با اشاره به اهمیت پروژه مهر و هفته دفاع مقدس که این جلسه به همین مناسبت و جهت همکاری با روابط عمومی تشکیل شد اذعان کرد: با وجود شرایطی که کرونا در دو سال گذشته در کشور برقرار کرده است، اهمیت تدارکات بازگشایی مدارس از سالهای گذشته قطعا بیشتر خواهد بود و دانش آموزان خبرنگار در بازدید از مدارس با برنامه ریزی مناسب و همراهی صمدی؛ رابط خبری منطقه ۱۳ در پروژه مهر و هفته دفاع مقدس همکاری خواهند داشت.

وی در ادامه با تقسیم بندی برخی مدارس منطقه ۱۳ در بین افراد حاضر به هر کدام از اعضا وظایفی را در جهت حضور در فضای مدارس و بازدید از تدارکات آنها و تهیه خبر برای پانا و روابط عمومی منطقه محول کرد.

صادق حسینجانی نیز در پایان اشاره کرد: مهمترین شاخصه یک خبرنگار اخلاق کاری اوست.

وی تاکید کرد: علاوه بر مبحث رعایت اصول خبرنویسی و عکاسی، یک خبرنگار باید در تهیه خبر دقت و سرعت عمل داشته باشد و در ادامه به چگونگی تهیه خبر و گزارش از برنامه های پروژه مهر و هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

در پایان جلسه ضمن تشکر از حضور دانش آموزان علاقمند، کارت افتخاری از طرف خبرنگاری پانا اهدا شد.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه خوش طینت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار