مهارت آموزی یکی از نیاز‌های اساسی آموزش و پرورش

فردوس(پانا) - مدیر آموزش و پرورش فردوس گفت یکی از نیاز‌های اساسی آموزش و پرورش در حال حاضر، فعالیت‌های آموزشی برای فراگیری و تقویت تخصص‌ها از طریق عادت دادن افراد با تمرین، تکرار، شناخت و آگاهی برای راه اندازی کسب و کار یا بدست آوردن مهارت در فراگیران است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی یکی از نیاز‌های اساسی آموزش و پرورش

کاظم رحیمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس در گفتگو با خبرنگار پانا، در حاشیه برگزاری اجلاس سی و ششم اظهار کرد: دانش آموز با به دست آوردن مهارت­ها می­توانند مسیر درست را در زندگی خود پیدا کند.

وی ادامه داد: آنچه برای تضمین زندگی مناسب و در شأن افراد اثر بخش است بیشتر از آنکه در آموزش علوم مختلف جلوه کند در مهارت آموزی دیده می شود.

مدیر آموزش و پرورش فردوس اضافه کرد: هر فرد جدا از میزان تحصیلات،باید دارای مهارت هایی باشد که هم نحوه زیستن و تعامل با خانواده و جامعه را برای او دلپذیرتر می کند و هم کسب درآمد و تامین مایحتاج زندگی خانواده را ممکن می سازد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش فردوس، با اشاره به ضرر جامعه دانش آموزی از جایگزینی و رجحان علم بر مهارت، عنوان کرد: ضرورت دارد نظام تعلیم و تربیت با بازنگری در قوانین و روش ها آموزش مهارت ها را سرلوحه کار خود قرار داده و آموزش مهارت های مورد نیاز زندگی فردی و اجتماعی، قدرت تصمیم گیری، کنار آمدن با مشکلات و فنی و حرفه ای را در سبد فرایند تعلیم و تربیت قرار داده ونسبت به تحقق آن مجدانه عمل کند.

وی تنها راه حل مشکلات اقتصادی را مهارت آموزی و تولید علوم دانش بنیان دانست و با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درجمع پژوهشگران در مردادماه سال91، تصریح کرد: بایدباتلاش وکوشش به مرحله ای برسیم،که دانش آموزاحساس نمایدکه باعلم و دانش می تواندزندگی خود و ملتش را اداره کند و به دیگر ملت ها هم خدمت برساند،احساس هویت و شخصیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار